به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، همزمان با مقابله ارتش سوریه با تروریستها در حلب دهها نفر از مخالفان مسلح کشته شدند و بسیاری از افراد مسلح هم اکنون در مناطق مختلف حلب بخصوص در منطقه السکری در محاصره ارتش قرار دارند.

الجزیره که از حامیان رسانه‌ای مخالفان سوریه است اذعان کرد که بیش از ۱۸۰ نفر[از افراد مسلح] کشته شده‌اند، هرچند برخی منابع دیگر، تعداد کشته‌ها را بسیار بالاتر از این ارقام می‌دانند.

ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را در حلب علیه تروریست‌های مسلح آغاز کرده تا پس از عملیات هفته گذشته در دمشق، حلب دومین شهر بزرگ این کشور را نیز پاکسازی کند.

نیروهای گروهک «ارتش آزاد» در حلب در گفت‌وگوهای خود به طور دائم از طرف‌های غربی و عربی درخواست سلاح و کمک مالی می‌کنند و خبرنگاران این شبکه برای روحیه دادن تاکید دارند که ارتش را متوقف کرده‌اند.

از سوی دیگر این شبکه تلاش دارد تا با نمایش کشته شده‌های تروریست‌ها در درگیری با ارتش را مردم جلوه بدهد و به عنوان وسیله ای برای مظلوم نمایی به کار گیرد.

شبکه‌های مخالف دولت سوریه به طور دائم در اخبار خود مدعی هستند که کنترل اوضاع در حلب همچنان در اختیار مخالفان است تا روحیه آنها را حفظ کند.

این درحالی است که منابع خبری در سوریه اعلام کردهاند که تروریستها از صلاحالدین حلب فرار کردند و ارتش سوریه بزودی این منطقه را منطقه امن اعلام خواهد کرد اما مناطق دیگر هنوز شاهد درگیری است.