به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "امير موسوي" اظهار داشت: ولید المعلم در سفر به تهران حامل اطلاعات مهمي است كه مراكز اطلاعاتي سوريه در مرز تركيه،جمع آوري كرده اند؛ اين اطلاعات بيانگر آن است كه خطرهاي بزرگي در كمين كشورهايي چون سوريه، ايران ،عراق ،لبنان و حتي كويت و عمان قرار دارد.

مدیر مرکز مطالعات راهبری و ارتباطات بین الملل ایران، افزود: با سپرده شدن ریاست دستگاه امنیتی عربستان به بندر بن سلطان، جریان یارگیری فرقه ای در منطقه شکل گرفت و آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز برای مقابله با محور مقاومت از این رویکرد عربستان حمایت می کنند.

وی افزود: بنابراین سفر المعلم به تهران نقشه راه را برای دوران پس از پیروزی بر تروریست ها در حلب و دیگر مناطق این کشور، ترسیم کرده است.

موسوی در ادامه به هماهنگی بین تهران و دمشق در مقابل برنامه های صهیونیستی - آمریکایی در منطقه اشاره و تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی ضد سوریه و مقاومت، بی پاسخ نخواهد ماند.

وی گفت: سوریه توان پاسخ دادن به دخالت های برخی کشورهای عربی و غیر عربی در امور این کشور را دارد.

مدیر مرکز مطالعات راهبری و ارتباطات بین الملل ایران هشدارهای علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران درباره دخالت در سوریه و " بازی با آتش "، را شفاف توصیف و تاکید کرد که نیروهای نظامی سوریه پیشروی در حلب را آغاز کرده اند و پیش از این نیز در دمشق، روستاهای اطراف آن، حمص و حماه پیشروی کرده بودند.

وي گفت: بسياري مناطق سوريه خالي از گروه هاي مسلح است و نيروهاي سوري با هدف قرار دادن مواضع گروه هاي مسلح توانسته اند عناصر خارجي را در ميان افراد مسلح دستگير كنند.