به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از شبکه تلویزیونی خبر آسیا، "توماس اجیا کوانتانا" قرار است در این سفر علاوه بر بازدید از مناطق ناآرام در ایالت راخین در غرب میانمار با "تین سین" رییس جمهوری دیدار خواهد کرد.

وی سفر خود را تلاش برای پایان دادن به ناامنی در غرب میانمار عنوان کرد و گفت: ما گزارشهای متعددی از سوی منابع مستقل مبنی بر دخالت نیروهای امنیتی در تحریک و دخالت در درگیریها و بدرفتاری با اقلیت مسلمان دریافت کرده ایم.

کوانتانا با بیان اینکه اصلاحات سیاسی در میانمار پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: متاسفانه میانمار هنوز با چالش های حقوق بشری مواجه است.

" ناوی پیلای " رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه در خصوص هدف قرار گرفتن و بدرفتاری با اقلیت مسلمان در میانمار از سوی نیروهای امنیتی این کشور هشدار داده بود.

رییس جمهوری میانمار اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که مسلمانان از حقوق شهروندی در این کشور برخوردار نیستند و خواستار اخراج آنان و اسکان در اردوگاه پناهندگان در کشوری دیگر شده بود.

دولت میانمار به رغم زندگی چند نسل از مسلمانان در این کشور از اعطای شهروندی به اقلیت مسلمان در میانمار خودداری کرده است و این مساله زمینه بدرفتاری دیگر اقلیت ها به ویژه بوداییان در ایالت راخین را فراهم کرده است.

درگیری های فرقه ای میان مسلمانان و بودائیان میانمار که پس از حمله بوداییان به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک زن آغاز شد.

استان راخین در میانمار که دارای اکثریت بودایی است محل زندگی تعداد زیادی از مسلمانان است که از طرف سازمان ملل به عنوان اقلیتی که مورد بیشترین آزار و اذیت قرار می گیرند ، مطرح هستند.