پیام محمد مرسی به شیمون پرز تکذیب شد

به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي البيان، نوشت: ياسر علي، سخنگوي رسمي رياست جمهوري مصر اعلام كرد كه محمد مرسي، رئيس جمهوري اين كشور هيچ نامهاي خطاب به شيمون پرز، همتاي اسرائيلي خود نفرستاده است.

یاسر علی اظهار داشت: این ادعا به هیچ وجه درست نبوده و محمد مرسی هیچ نامه‌ای به رئیس جمهوری اسرائیل نفرستاده است و اخباری که روزنامه‌های اسرائیلی منتشر کرده‌اند تنها یک بهتان و دروغ است و این دروغ‌ها هیچ وقت پایان نمی‌یابد.

در مقابل تل آویو به سرعت نسبت به اظهارات ریاست جمهوری مصر واکنش نشان داد و پیامی که مدعی شده بود آن را مرسی به پرز فرستاده، منتشر کرد و روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت متن پیام مرسی به همتای اسرائیلی خود را منتشر کرد و با این وسیله سخنان ریاست جمهوری مصر را رد کرد.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی ادعا کرد محمد مرسی به شیمون پرز پیامی فرستاده است، جدال گسترده‌ای در مصر و اراضی اشغالی به وجود آمد. این در حالی است که لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا به مصر آمده و بر حمایت واشنگتن از مصر تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اظهار کرد که محمد مرسی پیامی به همتای اسرائیلی خود فرستاده و در آن بر فعال سازی مجدد روند صلح میان اسرائیل و فلسطین تاکید کرده است.

دفتر رياست جمهوري اسرائيل اعلام كرد كه مرسي در اين پيام خود گفته "ميخواهم با تمام توان روند صلح در خاورميانه را احيا كنم تا به دنبال آن امنيت و ثبات براي همگان فراهم شود."