به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره" نوشت: "ونیس الشارف"، معاون وزارت کشور در منطقه الشرقیه لیبی گفت: تیم هلال احمر ایرانی ربوده شده در شهر بنغازی لیبی در امنیت و سلامت به سرمی برند.

وی افزود: ربایندگان از مقامات ایرانی می خواهند برای آزادی ده ها تن از زندانیان لیبیایی در زندان های عراق نزد دولت عراق میانجی گری کند.

رئیس بخش اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر لیبی در شهر بنغازی اعلام کرد، یک گروه مسلح صبح دیروز سه شنبه هئیتی از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را که چند روزی است به دعوت رسمی هلال احمر لیبی در این کشور به سر می برند در شهر بنغازی ربودند.

در بیانیه جمعیت هلال احمر لیبی آمده است: یک گروه مسلح این هیئت هفت نفره ایرانی را هنگام خروج از مقر دبیرخانه هلال احمر در مسیر حرکت به سوی هتل تیبستی - محل اقامت این هئیت - ربوده اند.

جمعیت هلال احمر لیبی تاکید کرد، هیئت مذکور صبح دوشنبه گذشته بنا به دعوت هلال احمر لیبی و از طریق هوایی وارد فرودگاه بنغازی شدند.

در این بیانیه آمده است: این هیئت به‌صورت کاملا رسمی و با ویزای از قبل تهیه شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد کشور شدند. این دعوت به‌خاطر تشکر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در انقلاب ۱۷ فوریه لیبی و کمک‌های بسیار ارزشمند به مردم مسلمان این کشور از جمله ارسال دارو تجهیزات پزشکی و درمان مجروحان و مصدومان انقلاب بوده است.

جمعیت هلال احمر ایران شب گذشته اعلام کرد: متأسفانه ۷ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی جمعیت هلال احمر لیبی جهت امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و توسعه همکاریهای دو جانبه به این کشور سفر کرده بودند، شب گذشته پس از امضای تفاهم نامه بهطور مشکوکی در شهر بنغازی ناپدید شدند.