به گزارش افکارنیوز، سليم حربا در مصاحبه با العالم، گفت: آمريكا در سوريه اهداف رژيم صهيونيستي را دنبال مي كند و عكس اين موضوع نيز صادق است. گروههاي مسلح فعال در سوريه نيز به نمايندگي از اين دو رژيم به جنگ مي پردازند و دهها نمونه سلاح اسرائيلي از گروههاي مسلح كشف شده است كه از آن جمله مي توان به گلوله هاي انرگا، موشك هاي لاو و تاو و بمب هاي گازي اشاره كرد.

حمایت آمریکا از تروریستها در سوریه


کارشناس امور استراتژیک سوری خاطرنشان کرد: آمریکا روند تعدی به سوریه و دشمنی با آن را مدیریت و در این زمینه بر روی گروه های مسلح و تروریستی سرمایه گذاری می کند.

حربا اظهار داشت: آمریکا به طرف های بین المللی و منطقه ای دستور می دهد از تروریست های چند ملیتی موجود در ترکیه حمایت و آنها را به سوریه گسیل کنند.

وی افزود: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که این کشور سلاح در اختیار گروه های مسلح خواهد گذاشت.

ارسال سلاح های آمریکایی به سوریه با پولهای قطر و عربستان

کارشناس امور استراتژیک سوری همچنین گفت: قطر و عربستان نیز با این دو رژیم(آمریکا و اسراییل) در زمینه تجاوز به سوریه شریک هستند و سلاح های آمریکایی را به داخل سوریه می فرستند.

حربا افزود: برای نمونه مجله دیراشپیگل آلمان اعلام کرده است که عربستان و قطر قراردادهایی با هدف خرید سلاح با شرکت های اسرائیلی صادرات اسلحه امضا کرده اند تا این سلاح ها از طریق دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل و ترکیه به داخل سوریه منتقل شود.

این کارشناس سوری افزود: اینها همان تروریسمی هستند که آمریکا مدعی مقابله با آنان در افغانستان بود و به بهانه جنگ با آنان اقدام به اشغال آن کشور کرد. اما آمریکا در وضعیت کنونی از این نوع تروریسم در سوریه حمایت و از آن بهره برداری می کند.

حربا گفت: از سوی دیگر القاعده اعلام کرده است که نیروهایش در سوریه حضور دارند و وزیر دفاع آمریکا نیز به حمایت این کشور از القاعده اعتراف کرده است.

کارشناس مسائل استراتژیک سوری، درباره وضعیت شهر حلب نیز خاطرنشان کرد: با وجود همه اطلاعاتی که دستگاه های جاسوسی غربی و منطقه ای در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهند حلب در اختیار ارتش سوریه است و عملیات حقیقی در شهر هنوز آغاز نشده است.

وي گفت: آنچه در وضعيت كنوني جريان دارد زمينه سازي براي اجراي عمليات اصلي عليه گروه هاي تروريستي است و شكست تروريست ها در حلب شكست بزرگي براي طرح آمريكا و هم پيمانان اين كشور خواهد بود.