به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، به نقل از پایگاه خبری عاروتص شوع، سربازان اسرائیلی امروز چهارشنبه در درگیری میان نیروهای مصری با قاچاقچیان مواد مخدر به دام افتادند.

بر اساس این گزارش، ‌ سربازان مصری با شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر که سعی داشتند از مرز عبور کرده و وارد اراضی اشغالی شوند، به آنها تیراندازی کردند که در این درگیری تعدادی گلوله به اتوبوس حامل سربازان اسرائیلی برخورد کرد.

سربازان اسرائیلی که گمان می‌کردند مورد حمله قرار گرفته‌اند، تیراندازی را آغاز و یک سرباز مصری را زخمی کردند. با این حال، وزارت جنگ اسرائیل در حال بررسی این موضوع است که آیا حمله به اتوبوس حامل نیروهای اسرائیلی اتفاقی بوده یا عمدی.

این اتفاق یک هفته پس از آن صورت گرفت که نظامیان ارتش این رژیم خواستار اتوبوس ضد گلوله شده بودند.

به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، هیچ یک از اتوبوس‌های ویژه نظامیان صهیونیست که در جاده شماره ۱۰ در نزدیکی مرز مصر با فلسطین اشغالی تردد می‌کنند، ضد گلوله نیستند.

این درخواست نیز پس از آن صورت گرفته بود که توبوس نظامیان صهیونیست در مرز مصر هدف تیراندازی قرار گرفته بودند. اما این درخواست آنها از سوی فرماندهان ارتش اسرائیل رد شد.

از زمان وقوع انقلاب در مصر و سقوط حسنی مبارک، ‌ مرزهای این کشور به ویژه با اسرائیل دچار تنش شده است. چندی قبل اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اسرائیل برای حمله به صحرای سینای مصر برنامه دارد و به این منظور اقدام به فراخواندن نیروهای احتیاط خود کرده است.

منابع نظامی اسرائیلی اعلام کردند، فراخواندن این حجم زیاد از نیروها در نتیجه اوضاع امنیتی متشنج با مصر و فعالیت‌های گروه‌های مسلح در شبه جزیره سیناست به ویژه آنکه ارتش مصر سیطره‌ای بر این منطقه ندارد. از سوی دیگر، ‌ مقامات اسرائیلی به اقدامات خود در احداثدیوار حائل در مرز با مصر ادامه داده‌اند تا به گفته خود مانع از عملیات نفوذ شوند.

این در حالی است که ناظران سیاسی، این اقدام اسرائیل را بیانگر نیت این رژیم برای حمله گسترده به سینا به بهانه وجود گروههای متخاصم با تلآویو و نبود نظارت ارتش مصر بر این منطقه میدانند.