بلومبرگ: هند با بیمه تانکرهای حامل نفت خام ایران موافقت کرد

به گزارش افکارنیوز ، فارس به نقل از بلومبرگ، هند، سومین خریدار بزرگ نفت ایران قصد دارد تانکرهای حامل نفت ایران را که از سوی شرکتهای اروپایی تحت تحریم قرار دارد به صورت دولتی تحت پوشش بیمه قرار دهد.

" سابیاساچی هاجارا " رئیس شرکت کشتیرانی هند گفت: به دنبال موافقت شرکت‌های هندی با پوشش بیمه نفت ایران به میزان ۱۰۰ میلیون دلار در هر سفر، شرکت کشتیرانی هند به زودی ارائه خدمات خود به ایران را از سر خواهد گرفت.

از سر گیری این خدمات به پالایشگاه پتروشیمی مانگلور که بزرگترین خریدار هندی نفت خام ایران است و دیگر شرکت‌ها کمک می‌کند تا واردات نفت خود را از سر بگیرند.

براساس این گزارش، تحریم‌ها همچنین کشتیرانی چین، ژاپن و کره جنوبی که بیش از ۹۰ درصد آنها تحت پوشش بیمه شرکت‌های اروپایی قرار داشتند را هدف قرار داده است.

وی گفت: با افزایش نگرانی‌های هند ما تلاش می‌کنیم از ابزارهای حاکمیتی خودمان استفاده کنیم و نگاه عمل گرایانه‌ای به آن داریم.

این درحالیست که پالایشگاه مانگلور بعد از شروع تحریم‌ها به دلیل عدم دریافت پوشش بیمه‌ای خرید نفت ایران را متوقف کرده بود. این موضوع باعثشد که پالایشگاه نفت مورد نیاز خود را از بازارهای دیگر تهیه کند که هزینه آن بسیار بالاتر بود.