به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: شعله‌های آتش‌سوزی اوکلاهما به گونه‌ای خارج از کنترل شده است که خانه‌های این ایالت را در آتش خود بلعیده و به مسدود شدن بزرگراه‌های این منطقه که مردم آن به مدت ۱۸ روز است که از دمای مثبت ۱۰۰ درجه فارنهایت و خشکسالی رنج می‌برند، منتهی شده است.

مقامات اورژانس ایالت اوکلاهما اعلام کرده‌اند که ۱۱ آتش‌سوزی مختلف در سراسر این ایالت درجریان است و ۶۵ خانه در شمال و جنوب شهر " اوکلاهما " و جنوب " تالسا " تخریب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اوکلاهما به چندین ایالت دیگر آمریکا پیوسته که در تابستان سال جاری میلادی درگیر آتش‌سوزی شده‌اند که از این ایالات می‌توان به " کلورادو "، " آرکانزاس " و " نبراسکا " اشاره کرد که این آتش‌سوزی‌ها در نتیجه خشکسالی بی‌سابقه در آمریکا به وجود آمده‌اند.

طبق سازمان نظارت بر خشکسالی آمریکا، نزدیک به دو سوم از آمریکا از ۳۱ ژوئیه سال جاری میلادی گرفتار خشکسالی شده‌ است که طبق آمار در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

" مایکلان اوتن " معاون مدیر دفتر مدیریت بحران ایالت اوکلاهما در خصوص این آتش‌سوزی‌ها گفت که سطح پایین رطوبت، بادهای سهمگین جنوبی به گسترش این آتش‌سوزی و شعله‌ورتر شدن این آتش‌ها به ویژه در مناطقی که آکنده از درختان است، شده است.

روز جمعه هفته گذشته، شهر اوکلاهما بالاترین میزان درجه هوا که تاکنون ثبت شده بود را داشت و درجه هوا به ۱۱۳ درجه فارنهایت(۴۵ درجه سلسیوس) رسید که این درجه هوا از سال ۱۹۳۶ تاکنون بی سابقه بوده است.