جزئیات دستگیری ١٢ فرماندە ارتش ترکیە در مرز سوریه

به گزارش افکارنیوز، "صباح محسن" سخنگوی پارتا یکیتیا دمکراتیک سوریە و کمیتههای خلق کُـرد سوریه در گفتوگو با فارس در منطقە کردستان عراق، جزئیات دستگیری دستگیری ١٢ فرماندە ارتش ترکیە در مرز سوریە را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: شب گذشتە کمیتەهای مردمی و خودجوش وابستە بە پارتا یکیتیا دمکراتیک، ١٢ فرماندە ارتش ترکیە را کە وابستە بە دستگاههای اطلاعاتی این کشور بودند، در شهر عامودا دستگیر کردند.

محسن، افزود: این افراد قصد داشتند با کمک مردم بومی منطقە از جادەهای خاکی استان حسکە خود را بە حلب رساندە و بە مخالفان حکومت بپیوندند.

بە گفتە سخنگوی کمیته‌های خلق کُرد سوریه همراە با این افراد، مقادیر زیادی، دستگاههای رد یاب پیشرفتە، ریموت کنترل و دوربین کشف و ضبط شدە است.

این مقام امنیتی کردهای سوریە خاطرنشان کرد: در روزهای آیندە دربارە سرنوشت این ١٢ فرماندە ارتش ترکیە تصمیم گیری خواهند کرد.

پیش از این شبکه خبری المیادین و برخی منابع سوری، به نقل از مقامات امنیتی در حلب سوریه اعلام کرده بودند که ارتش سوریه در درگیری‌های روز گذشته ۸ خارجی بازداشت کرده است که یکی از آنان یک ژنرال ترکیه‌ای است.

سال گذشته نیز منابع ترکیهای از جمله نشریه ایدنلی این کشور فاش کرده بود که ۴۰ افسر ترکیه در چندین نوبت در سوریه بازداشت شدهاند و تاکنون تلاشهای آنکارا برای آزاد کردن آنان ناکام مانده است.