به گزارش افکارنیوز، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بشار الجعفری در این نامه که روز جمعه منتشر شد بار دیگر اعلام کرد قطر ، ترکیه و عربستان سعودی به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح و تروریستی در سوریه اقدام می کنند .

نماینده سوریه در این نامه تاکید کرد ترکیه پایگاههایی را به عنوان مراکز عملیات نظامی درخاک خود برپا کرده است و سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا، عربستان و قطر این مراکز را اداره می کنند.

بشار الجعفری افزود: از مراکز نظامی در ترکیه برای نظارت بر حملات مسلحانه تروریستها علیه شهروندان سوریه درشهر حلب و دیگر شهرهای سوریه استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد شمار زیادی از تروریست ها پس از ورود به سوریه دست به جنایت و کشتار مردم می زنند.

نماینده سوریه تصریح کرد کشورهایی که ازحوادثشهر حلب ابراز نگرانی می کنند و از شورای امنیت سازمان ملل می خواهند نشست اضطراری برای بررسی اوضاع این شهر برگزار کند، در واقع همان کشورهایی هستند که با حمایت از تروریست ها و ارسال سلاح برای آنان عامل اصلی بروز بحران و فاجعه در سوریه هستند.

بشار الجعفری در ادامه این نامه آورده است: آمریکا، فرانسه، انگلیس و ترکیه می کوشند تا موازنه قوا را در منطقه تغییر دهند و کشورهای منطقه را وادار می کنند از سیاستهای سلطه جویانه آنان پیروی کنند.

نماینده سوریه در ادامه نامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست این کشورها را تحت فشار بگذارد تا از حمایت مالی و تسلیحاتی گروههای مسلح و اعزام آنان به خاک سوریه دست بکشند .