به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، موضوع انتخاب معاون برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی در رقابت های ریاست جمهوری برخوردار است بطوریکه در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بحث انتخاب معاون اول حواشی زیادی را در نشریات و رسانه های ایالات متحده موجب می شود.

معاون رئیس جمهور آمریکا شخص دوم در دستگاه اجرایی این کشوراست و علاوه بر آنکه حق جانشینی دارد رئیس مجلس سنا نیز محسوب می شود. مردم ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر نامزد ریاست جمهوری، انتخاب معاون وی را نیز عملاً تایید می ‌کنند.
بر اساس قانون اساسی آمریکا، درصورتی که برای رئیس جمهور مشکلی در ایفای وظایف وی روی دهد، معاون رئیس جمهور، مسئولیت اداره کشور را بر عهده می‌ گیرد.

در انتخابات سال جاری نیز، این موضوع برای " میت رامنی " نامزد جمهوریخواهان تکرار شد. پس از آنکه نام های متفاوتی از جمله " کاندولیزا رایس " وزیر امور خارجه سابق آمریکا و همچنین " ریک سنتروم " رقیب پیشین رامنی برای این پست مطرح شد به یکباره نام " پل رایان " ستاره نوظهور جمهوریخواهان نیز به این لیست اضافه شد.

پل رایان

بر همین اساس امروز شنبه قرار است میت رامنی نام معاون اول خود را اعلام کند. یاهو نیوز در این رابطه می نویسد: میت رامنی سفر چهار روزه خود با اتوبوس را آغاز کرده و امروز شنبه در اولین توقف خود در ویسکانسین نام معاون اول خود را اعلام می کند.

یاهو نیوز در ادامه به نقل از هافینگتون پست و ای. بی. سی نیوز می نویسد که رامنی امروز در ویسکانسین، " پل رایان " را به عنوان معاون اول خود معرفی می کند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر رایان نام افراد دیگری چون " تیم پاولنتی " فرماندار سابق مینه سوتا، " راب پورتمن " سناتور اوهایو، و " مارکو رابیو " سناتور ایالت فلوریدا نیز در لیست افرادی که ممکن است رامنی از میان آنها معاون خود را انتخاب کند دیده می شود.

ای. بی. سی نیوز نیز در خبری دیگر به معرفی پل رایان پراخته و از وی به عنوان ستاره نوظهور حزب جمهوریخواه و فردی که محبوبیتش در این حزب حتی از خود رامنی نیز بیشتر است یاد کرده است.


ای. بی. سی نیوز درباره رایان می نویسد: پل رایان جمهوریخواهی از ویسکانسین، جوانی که از لحاظ سیاسی نیز آزمایش پس داده به یکباره در میان نامزدهایی که شانس بالایی برای تصدی پست معاون اولی رامنی را دارند پدیدار گشت.

رایان که فقط ۴۲ سال سن دارد و به تازگی به عنوان نمانیده ویسکانسین انتخاب شده و در حزب جمهوریخواه به عنوان یک ستاره نوظهور شناخته می شود. بر اساس گزارش های موجود نو محافظه کاران آمریکا نیز در صورتیکه رایان به عنوان معاون اول رامنی انتخاب شود از وی حمایت می کنند.

به نوشته ای.بی.سی نیوز انتخاب رایان یک اتفاق غیر معمول در کمیته انتخاباتی رامنی خواهد بود چون این کمیته به نوعی محافظه کار است و انتخاب این جوان ۴۲ ساله نوعی تحول محسوب می شود.