به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی اوترا، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز(پنج شنبه) مسئله تمدید مدت ماموریت ناظران بینالمللی در سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

شورای امنیت در اواخر ماه جولای تصمیم گرفت مدت ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را برای مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کند. این مدت در تاریخ ۱۹ آگوست / ۲۹ مرداد به اتمام خواهد رسید.

" سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه پیش از این با تاکید بر حضور ناظران بین‌المللی در سوریه، ابراز امیدواری کرده بود مدت این ماموریت باز هم تمدید شود.

در عین حال وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خارج شدن ناظران سازمان ملل از سوریه آسیب جدی به امنیت این کشور رسانده و باعثوخامت بیشتر اوضاع در سوریه و کل منطقه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: روسیه در هر شرایطی خواستار تمدید مدت ماموریت ناظران بین المللی در سوریه است، هر چند مسئولیت‌های مربوط به اجرای این ماموریت می‌تواند دچار تغییراتی شود و به شکل جدیدی مورد اجرا گذاشته شود.

مقامات دیپلماتیک روسیه معتقدند خروج ناظران سازمان ملل از جمهوری عربی سوریه در شرایط حساس کنونی می‌تواند عواقب بسیار منفی نه تنها برای این کشور، بلکه برای کل منطقه خاورمیانه داشته باشد.

"کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد و "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرده است قصد ندارد بعد از پایان ماموریت خویش در تاریخ ۳۱ آگوست، به تمدید آن بپردازد.