به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزونی بی بی سی، جولیان آسانژ برای فرار از استرادش به نروژ که در آنجا به اتهام فساد اخلاقی تحت پیگرد قانونی قرار دارد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

جولیان آسانژ در سخنان خود خطاب به هوادارانش که در برابر سفارت اکوادور در لندن اجتماع کرده اند گفت برای این از پنجره سفارت اکوادور با شما صحبت می کنم چون نمی توانم در میان شما باشم.

آسانژ با قدردانی از کسانی که با استراد وی به سوئد مخالفت و در حمایت از وی در برابر سفارت اکوادور تجمع کرده اند گفت: چندی پیش پلیس انگلیس برای دستگیری من به سفارت اکوادور یورش برد اما شما در نیمه های شب به حمایت از من به اینجا آمدید و پلیس انگلیس را ناکام گذاشتید.

وی از دولت و مردم اکوادور نیز به علت پناه دادنش در سفارت این کشور در لندن قدردانی کرد.
جولیان آسانژ از کارکنان سفارت اکوادور در لندن نیز به خاطر مهمان نوازی در دوران پناهندگی اش قدردانی کرد.

وی گفت: روز جمعه آینده درباره سرنوشت وی نشست ویژه ای در واشنگتن با شرکت وزرای خارجه کشورهای آمریکای لاتین برگزار خواهد شد.

آسانژ از دولت های آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، السالوادور و چندین کشور دیگر آمریکای لاتین برای پیگیری سرنوشت خود قدردانی کرد.

وی از مردم آمریکا، انگلیس، سوئد و استرالیا نیز به علت حمایت از وی و حق پناهندگی سیاسی قدردانی کرد.

آسانژ از کارکنان و دست اندرکاران سایت اینترنتی ویکی لیکس نیز به خاطر تلاش و شجاعتی که در گرد آوری و انتشار اسناد محرمانه از خود نشان داده اند سپاسگزاری کرد.