به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، ۱۵ سال پس از مرگ پرنسس دايانا كتاب جديدي در اين باره منتشر شد؛ كتابي كه بر دست داشتن خاندان سلطنتي بريتانيا در اين تصادف تاكيد دارد.

در این کتاب جدید که با عنوان «ارتباط پاریس - لندن: ترور پرنسس دایانا» نوشته جان مورگان منتشر شده، نویسنده ادعا می‌کند که در تصادف اتومبیلی که به مرگ پرنسس دایانا منجر شد، «ام. ‌ای. ۶» سازمان امنیت بریتانیا دست داشت. به گفته نویسنده در این رسوایی پلیس بریتانیا و فرانسه با هم همکاری کرده‌اند.

مورگان در کتابش تا آنجا پیش می‌رود که نام ۲۶ نفر را که شهادت نادرست داده‌اند و مسیر بررسی پرونده را تغییر داده‌اند، فاش می‌کند. او حتی متخصصان حاضر در آمبولانس را به کشتن پرنسس دایانا متهم می‌کند و می‌گوید کار آنها در عقب آمبولانس این بود که او را بکشند. وی می‌گوید یک ساعت و ۴۳ دقیقه طول کشید تا دایانا به بیمارستان برسد.

در این کتاب نقل قول‌هایی از افراد مختلف در این‌باره شده از جمله لیا وست، یکی از ماموران سلطنتی که می‌گوید: «کسی نمی‌خواست پرنسس دایانا بقیه عمرش را در آرامش سر کند.»

او می‌افزاید: «خاندان سلطنتی کاملا زندگی او را به فاجعه بدل کردند… اما هیچ چیز مادر پرنس ویلیام و هری را بازنمی‌گرداند.» در این کتاب کسی از سرزنش‌های مورگان در امان نمانده از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر وقت بریتانیا که بابت مرگ پرنسس دایانا سرزنش می‌شود.

او می‌گوید ۲۶ نفر با دستور مستقیم خاندان سلطنتی این مرگ را عملی کردند.

اين كتاب ۲۰۰ صفحهيي كه با بررسي بيش از پنج هزار سند نوشته شده، سه روز پيش و به مناسبت پانزدهمين سالگرد درگذشت پرنسس دايانا كه ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ درگذشت، به بازار آمده است.