به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره" نوشت: شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر که به فرانسه سفر کرده است دیروز در کاخ الیزه با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتوگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدگاه دوحه و پاریس در قبال سوریه مشترک است و دو طرف تصمیم گرفتند تا تلاش‌هایشان را به منظور انتقال منظم و سریع قدرت سیاسی در سوریه هماهنگ کنند.

فرانسوا اولاند نیز در این گفت‌وگو تاکید کرد که هیچ راه حل سیاسی بدون کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت برای سوریه وجود ندارد.

رئیس جمهور فرانسه بر پایبندی کشورش به آنچه تشکیل سوریه‌ای آزاد، دموکراتیک و احترام گذار به حقوق بشر خواند، تاکید کرد.

در همین راستا " جان مارک ایرولت "، نخست‌وزیر فرانسه نیز بر تصمیم کشورش برای دستیابی به هدف خود که کناره‌گیری بشار اسد از قدرت باشد تاکید کرد و گفت: فرانسه برای مخالفان سوریه تجهیزات غیرنظامی برای پشتیبانی و برقراری تماس ارسال کرده است.

این در حالی است که فرانسه تاکنون چندین بار به طور آشکار و علنی حمایت‌های خود از گروه‌های مسلح و تروریست‌های سوریه را اعلام کرده و با هدف ایجاد ناامنی و آشوب در این کشور اقدام به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان و گروه‌های مسلح سوری می‌کند.

نخست‌وزیر فرانسه درباره اینکه آیا معتقد است که کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در سوریه امکان‌پذیر است گفت: «باید به این هدف دست یافت چرا که هدف ایجاد شرایط لازم برای انتقال قدرت سیاسی است.»

دیدار دیروز مقامات فرانسوی با امیر قطر سومین نشستی بود که رئیس جمهور فرانسه برای بررسی تحولات سوریه ظرف ۳ روز گذشته ترتیب داده است.

فرانسوا اولاند دوشنبه گذشته با «اخضر ابراهیمی» نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار کرده است و به دنبال آن سه‌‌شنبه با «عبدالباسط سیدا» رئیس مخالفان خارج‌نشین سوریه دیدار کرد.

رئیس جمهور فرانسه دوشنبه پس از دیدار با اخضر ابراهیمی گفت که هیچ راه حل سیاسی برای بحران سوریه بدون کناره‌‌گیری بشار اسد وجود ندارد.

اظهارات جدید فرانسوا اولاند درباره کنارهگیری اسد از قدرت در سوریه در حالی صورت میگیرد که وی چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که فرانسه سرسختانه جستجوی راه حل سیاسی برای سوریه را آغاز کرده است.