به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، این وزارتخانه از بان کی مون و سایر مهمانان در درخواست کرده است که با توجه به برنامه ایران ، در دام تبلیغاتی ایران گرفتار نشوند!

بر اساس این گزارش «دیلی استار» لبنان هم در این باره نوشته است که، «پالمور» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بدون تردید تهران درصدد است از این اجلاس بهره برداری تبلیغاتی کند و سیاست های خود را مشروع جلوه دهد. وی ادامه داده است از همگان انتظار داریم که وقتی در این جلسه شرکت می کنند بسیار مراقب باشنددر دام ایران نیفتند!

امروز صبح هم روزنامه نیویورک تایمز سفر بان کی مون را عقب گردی در تلاش غرب برای منزوی کردن ایران دانسته و نوشته است که دیگر نمی توان گفت که ایران را منزوی کرده ایم.

این روزنامه در این باره نوشته است حضور مهمانان عالیرتبه در این اجلاس در تهران این پیام را به همراه دارد که این جامعه جهانی نیست که با ایران مشکل دارد، بلکه این آمریکا و هم پیمانان او هستند که با این کشور مشکل دارند و همواره مشکل خود را به کشورهای دیگر هم سرایت می دهند.

علاوه بر این نیویورک تایمز اشاره می کند کسی مانند بان کی مون چگونه می توانست در اجلاسی شرکت نکند که ۱۲۰ عضو از ۱۹۳ در آ «جا حضور دارند و تصمیات مجمع عمومی سازمان ملل هم به آنان وابسته است؟

این روزنامه آمریکایی می گوید که احتمالا بان کی مون در حاشیه این اجلاس با مقامات عالیرتبه ایران و از جمله رهبر انقلاب ایران صحبت کند و چه فرصتی بهتر از این؟ در حالی که اگر این فرصت از دست برود دیگر جبران پذیر نیست.

نیویورک تایمز در پایان می نویسد که قطعا سفر فردی مانند بان کی مون به ایران یک پیروزی برای ایران است ، مگر آنکه وی در ایران سخنانی به نفع اسرائیلی ها بزند که آن زمان مساله فرق می کند.