به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه هافینگتون پست، جان کنوپک رئیس پلیس منطقه پلینفیلد در شهر شیکاگو ایلینوی طرح جدیدی را مطرح کرده است مبنی بر اینکه دبیرستان های این شهر برای اینکه بهتر بتوانند از دانش آموزان خود محافظت کنند، اسلحه های بیشتری را به مدارس بیاورند.

این پلیس آمریکایی پیشنهاد کرده است که افسرانی که در دبیرستان های این شهر خدمت می کنند اجازه داشته باشند اسلحه های نیمه خودکار «ای آر ۱۵» در دفاتر مدارس نگهداری کنند تا بهتر بتوانند هرگونه حادثه تیراندازی در این مدارس را کنترل کنند.


شبکه «ان بی سی شیکاگو» اعلام کرد: افسران گماشته شده برای مدارس تنها کسانی هستند که می توانند به این سلاح ها دسترسی داشته باشند.

رئیس پلیس منطقه پلینفیلد شیکاگو دلیل طرح چنین پیشنهادی را اینگونه عنوان کرده است: تمرینات آموزشی نشان داده که افسران پلیسی که به سلاح های بلندی که برد بیشتری دارند و دقیقتر نیز عمل می کنند، دسترسی دارند در مواجهه با چنین حوادثتیراندازی در مدارس بهتر عمل می کنند.

وی در بیانیه ای اعلام کرده است: متأسفانه در جامعه امروز آمریکا، حوادثتیراندازی دیگر چیزی نیست که تنها در تلویزیون شاهد آن باشیم. چنین حوادثی به بخشی از واقعیت جامعه ما تبدیل شده است.

این پلیس آمریکایی همچنین گفت: وجود یک سلاح با برد بیشتر در داخل ساختمان مدارس به طور حتم توانایی مأموران گماشته شده ما در این مکان ها در هنگام وقوع چنین حوادثی را افزایش می دهد.





سخنگوی دولت محلی آمریکا اعلام کرد که قرار است این طرح به زودی در جلساتی که در همین راستا برگزار می شود، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: انتظار می رود در نشست روز دوشنبه هیئت روسای مدارس شیکاگو، این درخواست به رأی گذاشته شود.

به دنبال مطرح شدن این پیشنهاد، برخی از ساکنان این منطقه نیز مخالفت خود را اعلام کرده و تأکید کرده اند که اجرای چنین طرحی می تواند خطر وقوع حوادثتیراندازی در مدارس را حتی بیش از پیش نیز افزایش دهد.

بنا بر این گزارش، این پیشنهاد پس از آن مطرح شده است که در ماه فوریه در دبیرستان «چاردون» در شمال شرق اوهایو یک حادثه تیراندازی گزارش شد. در این حادثه سه دانش آموز کشته و دو نوجوان دیگر نیز زخمی شدند.

در حادثه تیراندازی دبیرستان اوهایو، یک نوجوان ۱۷ ساله پیش از آنکه صبح کلاس ها آغاز شود، اسلحه اش را از کیفش خارج می کند و به دیگر دوستان خود در مدرسه شلیک می کند. این حادثه پس از آن پایان می یابد که مربی بسکتبال این مدرسه به همراه یکی از معلمان آنچنان دنبال این نوجوان ۱۷ ساله می کنند که او سرانجام از ساختمان مدرسه خارج می شود.

این در شرایطی است که شبکه تلویزیونی «الجزیره» روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: میزان کشتار و قتل‌های اتفاق افتاده در شهر شیکاگو آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه ژوئیه دست کم ۲۵ درصد در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است و البته شیکاگو سومین شهر بزرگ در آمریکا به حساب می‌آید.

تیراندازیهای پی در پی در آمریکا و کشته شدن شهروندان در این کشور که همواره یکی از چالشهای ایالات متحده است، در ماههای گذشته شدت گرفته است.