لو رفتن اطلاعات نظامی محرمانه اسرائیل

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از يك پایگاه خبری صهیونیستی نوشت: کارگر مذکور در نتیجه برقراری روابط شخصی با یکی از فرماندهان برجسته ارتش عبری توانسته است به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

به محض انتشار این خبر، پلیس نظامی و مسئول امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به همراه برخی طرف‌های ذیربط دیگر در نهادهای اطلاعاتی ارتش تحقیقات گسترده و عمیقی را برای اطلاع از حجم اطلاعات کسب شده توسط این کارگر فلسطینی آغاز کرده‌اند.

اولین شبهات در این زمینه زمانی شکل گرفت که مسئول خشکشوئی ارتش عبری با ارسال نامه ویژه‌ای نسبت به بی‌نظمی در شستشوی لباس‌های نظامیان ابراز نارضایتی کرد و به برخی نافرمانی‌های کارگر مذکور اشاره نمود. این نامه با توجه به اهمیت محتوایی به پلیس نظامی و دایره امنیتی وزارت جنگ ارجاع داده شد و در جریان تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که وی با فرماندهان برجسته ارتش عبری رابطه دارد و مدت‌هاست که از این طریق به اطلاعات فوق محرمانه نظامی دسترسی پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه مذکور، از جمله این اطلاعات نظامی می‌توان به استقرار یگان‌های نظامی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، اسامی فرماندهان و خلبانان و فرماندهان یگانهای ویژه و سری که حتی نام آنها در رسانه‌های گروهی هم منتشر نمی‌شود، اشاره کرد و البته باید زمان برگزاری آموزش‌های نظامی، تحرکات یگان‌های نظامی در سراسر فلسطین اشغالی و محل حضور یگان‌های ویژه را نیز به این موارد اضافه کرد.

یکی از کارگران خشکشوئی محل کار کارگر فلسطینی مذکور در منطقه " میشور ادومیم " خاطرنشان کرده است که وی طی تماس با راننده یکی از کامیون‌ها از وی خواسته است که از رفتن به یکی از پایگاه‌های مخفیانه ارتش خودداری کند؛ چرا که در آنجا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. این کارگر یهودی که قرار است در مراجع تحقیق و بازرسی شهادت دهد، تاکید کرده است که از شنیدن این اطلاعات از کارگر فلسطینی مذکور شوکه شده است.

در همین راستا، پلیس نظامی اسرائیل تعدادی از فرماندهان ارتش را که در این پرونده دست دارند، برای تحقیقات احضار کرده است و با انتشار ویژه نامه‌ای در میان تمامی پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی خود نحوه برخورد با چنین مواردی را تبیین کرده است.

در جریان تحقیقات به عمل آمده موارد متعددی از تقدیرنامههای یگانهای ویژه نظامی مانند یگان "سرت متکال" در اتاق کارگر فلسطینی مذکور در داخل خشکشوئی محل کارش دیده شده است که بر روی دیوار نصب شده بودند