به گزارش افکارنیوز، کیهان نوشت: آلن ولت نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن بیان این مطلب، به روزنامه واشنگتن تایمز گفته است: درست بیخ گوش ما نوعی روابط استراتژیک میان ایران و ونزوئلا شکل گرفته و ده ها دیپلمات ایرانی در کاراکاس فعالیت می کنند.

واشنگتن تایمز نوشت: اخیراً مشخص شده که ونزوئلا در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین نظامی برای ایران است و تعداد نامعلومی جنگنده - ۱۶در اختیار تهران قرار داده است.

این ائتلاف نامیمون همچنین باعثشده است که ایران تحریم های سازمان ملل و دیگر تحریم های بین المللی را که به منظور کند کردن سرعت پیشرفت برنامه هسته ای ایران طراحی شده اند دور بزند.

روزنامه آمريكايي اضافه كرد: ونزوئلا به صورت علني حمايت خود را از آمال هسته اي ايران اعلام كرده و شبكه هاي مالي و اقتصادي در زمينه سرمايه گذاري هاي مشترك حساب هاي بانكي و توافقات متعدد باعث شده است كه تهران به آساني تحريم، انسدادهاي بانكي بايكوت نفتي و ساير گام هاي اقتصادي كه در جهت كند كردن روند سياست ساخت سلاح هاي هسته اي حكومت مذهبي ايران تعبيه شده را دور بزند. براي مثال شركت ها و تأسيسات صوري ونزوئلا محصولات پتروشيمي و صنايع تسليحاتي را در اختيار ايران قرار مي دهند و نظام بانكي آن كشور در جهت پرداخت بهاي نفت به عنوان واسطه اي براي ايران عمل مي كند. با اين وجود نفوذ ايران از ونزوئلا نيزفراتر رفته است. تهران روابط گسترده اي نيز با بوليوي برقرار كرده است.