به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، این گزارش با بررسی ۱۱۳ شاخص جمع آوری شده از منابع اطلاعاتی رسمی و نظرسنجی از ۱۵ هزار مدیری که در مورد کشوری که در آن فعالیت دارند نظر می دهند، ۱۴۴ کشور را رتبه بندی می کند.

سوئیس با کمک امتیاز قوی در بخشهایی مانند نوآوری، بازده بازار کار و موسسات دولتی کارآمد توانست در صدر این فهرست قرار گیرد و به دنبال آن کشورهای سنگاپور و فنلاند در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند.

آمریکا به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور را از جایگاه خود به عنوان یک مرکز جهانی نوآوری دور کرده است، از رتبه پنجم به هفتم سقوط کرد.

یونان با قرار گرفتن در رتبه ۹۶ ام، پایین‌ترین رتبه را در میان کشورهای اتحادیه اروپا داشت اما برای وضعیت اقتصاد کلان خود، در انتهای فهرست قرار گرفت و ۱۴۴ ام شد.

قطر سه رتبه صعود کرد و به جایگاه یازدهم رسید، اما در صورتیکه بخواهد در میان ۱۰ رتبه برتر که در سلطه کشورهای اروپای شمالی است قرار گیرد، باید آسیب پذیری خود نسبت به نوسانات قیمت کالا را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رويترز، از ميان كشورهاي گروه بريكس رتبه چهار كشور تنزل يافت و تنها برزيل با صعود پنج پله اي از سال گذشته، به رتبه ۴۸ ام رسيد. چين اگرچه رتبه اش از ۲۶ در سال گذشته به ۲۹ تنزل يافت، اما همچنان درصدر اين گروه و ۳۰ رتبه بالاتر از هند بود كه ۱۰ پله از رتبه ۴۹ خود در سال ۲۰۰۹ سقوط كرده است. روسيه با يك پله كمتر از سال ۲۰۰۹ در رتبه ۶۷ قرار گرفت.