به گزارش افکارنیوزبه نقل از العالم، رهبران جنوب یمن در اظهاراتی که اخیرا در روزنامه ها منتشر شد، تاکید کردند: ناپدید شدن ناگهانی عناصر القاعده در دو استان ابین و شبوه، با دخالت عربستان و قطر و به منظور انتقال آنان به سوریه از طریق مرزهای ترکیه صورت گرفته است.

هاشم الوادعی رئیس همایش " میهن برای همه " گفت: اعزام جوانان یمنی به سوریه پیش از آنکه اهانت به کسانی باشد که می گویند انقلاب در سوریه جریان دارد اهانت به یمنیها است چون انقلاب فقط توسط مردم یک کشور صورت می گیرد.

اشراق الماحذی فعال سیاسی یمنی نیز در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: آمریکا کودتا بر ضد انقلاب یمن را رهبری می کند و مزدوران آمریکا در منطقه، این کودتا را از لحاظ رسانه ای، انسانی، مالی و تسلیحاتی تامین می کنند. رهبران جنوب یمن در اظهاراتی که اخیرا در روزنامه ها منتشر شد تاکید کردند که ناپدید شدن ناگهانی عناصر القاعده در دو استان ابین و شبوه با دخالت عربستان و قطر؛ و با هدف انتقال اعضای یمنی این گروه به سوریه از طریق مرزهای ترکیه برای جنگیدن با نظام سوریه صورت گرفته است. آمریکا تحت پوشش مبارزه با تروریسم، با هواپیماهای خود به گروه القاعده و تجمعات باقی مانده آن در یمن حمله می کند، اما هدف واقعی وادار کردن آنها به پیوستن به جنگ در سوریه است.

نصر العامری فعال جوان یمنی نیز گفت: ما عضو گیری از میان جوانان یمنی(شبیه آنچه در افغانستان برای سرنگون کردن اتحاد جماهیر شوروی سابق صورت گرفت) را رد می کنیم. اکنون به بهانه انقلاب، همان روش در سوریه برای نابودی مقاومت در حال اجراست.