آخرین تحولات سوریه

به گزارش افکارنیوز به نقل از آریا؛ درگیری های شدیدی بین یگان های ارتش سوریه و افراد مسلح به ویژه در منطقه ریف دمشق روی داد. در این درگیری ها خسارت های سنگینی به گروه های مسلح وارد شد.

برای دومین روز پیاپی درگیری های شدید بین ارتش سوریه و گروه های مسلح در مناطق مختلف جنوب پایتخت این کشور ادامه دارد.

منابع نظامی اعلام کردند ارتش سوریه در این درگیری ها خسارت سنگینی به افراد مسلح و تجهیزات آنان وارد کرد. ارتش اعلام کرد مراکزی را که افراد مسلح در آنجا پناه گرفته بودند هدف قرار داده است.
در حلب نیز یگان های ارتش سوری موفق شدند بیش از دو سوم محله سیف الدوله و محله رادیو تلویزیون را که در کنار آن است پاکسازی کنند. آنها شماری از افراد مسلح را کشتند و عده ای را نیز دستگیر کردند.
در ریف حلب نیز ارتش سوریه پنج خودرو مجهز به مسلسل های دوشکا را نزدیک محله الصفیره و سه خودرو دیگر را در روستای خناسر منهدم کرد.
اما در حمص منابع امنیتی اعلام کردند مقامات ذیربط با همکاری نیروهای امنیتی بیش از چهل فرد مسلح را کشتند. افراد مسلح دیگری به روستای غسانیه در ریف القصیر حمله کردند و به آزار شهروندان پرداختند و بیش از بیست نفر را ربودند.
به موازات پیشرفت ارتش سوریه در جبهه های مختلف، شبکه های ماهواره ای سوریه که ماهواره های عرب ست و نایل ست پخش برنامه های آنان را قطع کرده اند، توانستند به پخش برنامه های خود با فرکانس های جایگزین ادامه دهند.