دولت کانادا تحت نظر فرماندارکل انگلیس است

به گزارش افکار نیوزجواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره اقدام خصمانه دولت کانادا برای بستن سفارت خود در خاک ایران، گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران و حضور ۱۲۰ هیئت خارجی در تهران عملا شکست غرب در انزوای ایران را نشان داد.

وی افزود: این مسئله که عصبانیت غرب را برانگیخت نشان‌دهنده این است که باید انتظار اقدامی از سوی آنان را برای تحت‌الشعاع قرار دادن این اقدام می‌داشتیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: از این رو این اقدام دولت کانادا نشانه عجز این کشور در مقابل توانمندی دیپلماسی دولت ایران بود.

جهانگیرزاده گفت: از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که دولت کانادا تحت نظر فرماندارکل انگلیس است و از سوی ملکه این کشور رسمیت پیدا می‌کند از این رو با توجه به بسته شدن سفارت انگلستان در تهران چنین اقدامی در حقیقت نوعی واکنش در مقابل این مسئله محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بدون اشاره به اینکه آیا ایران حاضر به پذیرش مجدد دیپلماتهای کانادایی خواهد بود یا خیر، ادامه داد: البته فراخواندن سفرا و بستن سفارت امروز در دنیای سیاست خارجی مسئله‌ای مرسوم است از این رو من پیش‌بینی می‌کنم که در نهایت دولت کانادا با ذلت مجبور به بازگشت به ایران می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره عقلانیت را در تصمیم‌گیری‌های سیاسی خود در نظر می‌گیرد و قطعا تصمیم لازم را در این خصوص می‌گیرد.