دختران مراکشی طعمه‌جنسی موساد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «علی ابراهیم» از تحلیلگران مسایل استراتژیک با درج مقاله‌ای در روزنامه لبنانی الاخبار به فعالیت‌های جاسوسی صهیونیست‌ها در مراکش پرداخته و می‌نویسد: دیر زمانی است که رژیم اسرائیل در شمال آفریقا حضور دارد. گفته ها حاکی از آن است که این رژیم با واسطه و بی‌واسطه با حسن دوم، پادشاه مغرب در ارتباط بوده است. در حال حاضر هم وضع چندان تغییر نکرده و گفته می‌شود آندره آزولای، مشاور محمد ششم – پادشاه کنونی – جاسوس رژیم اسرائیل به شمار می‌رود.

مشاور شاه مراکش جاسوس اسرائیل است

در آغاز سال جاری «جاکوب کوهن» نویسنده فرانسوی و یهودی مراکشی الاصل که از مخالفان مشهور صهیونیسم به شمار می رود با نوشتن مقاله‌ای سرو صدای زیادی در این کشور به راه انداخت. وی گفته است که مشاور حسن دوم، پادشاه پیشین مغرب، همچنان موقعیت خود را حفظ کرده وهم اکنون در دربار محمد ششم برای رژیم اسرائیل جاسوسی می کند. این نویسنده فرانسوی، آندره آزولای را یهودی وابسته به شبکه «سایانیم» می داند. این شبکه برون مرزی متعلق به موساد است و جاسوسان یهودی غیر اسرائیلی در آن عضویت دارند.

جاکوب کوهن که خود به سال ۱۹۴۴ در شهر مکناس مغرب دیده به جهان گشوده است، در این مقاله می نویسد آندره آزولای به سال ۱۹۴۱ درخانواده‌ای یهودی در شهر صویره در جنوب مغرب به دنیا آمده و هم اکنون از مهمترین اعضای خارجی شبکه سایانیم به شمار می رود که اسرائیلی ها آنها را از جای جای دنیا به خدمت می گیرند.

مقامات مغرب درباره این مسئله مهم هیچ اظهار رسمی نکرده اند و خود آزولای نیز اتهامات وارده را رد نکرد. این مقامات سعی کردند به طور غیر مستقیم وارد عمل شوند، به این معنا که از ترس آنکه مبادا جاکوب هویت و اقدامات آزولای را برملا سازد نشستی که قرار بود وی درآن درباره همزیستی یهودیان و مسلمانان مغرب صحبت کند را لغو کردند. آنها همچنین نگران بودند مبادا وی در خصوص موضوع «بهار سایانیم» که در فرانسه از آن سخن گفته بود مطالبی را بیان کند.

جاکوب درباره سایانیم می‌گوید: «آنها یهودیان ملی گرایی هستند که در راستای استفاده از تخصصشان به خدمت موساد و دیگر نهادهای صهیونیستی در آمده اند». تأسیس این شبکه به دهه پنجاه قرن گذشته بر می‌گردد و هدف از تشکیل آن، انجام عملیات گسترده اطلاعاتی و تبلیغاتی برای رژیم صهیونیستی و انتقال یهودیان سراسر جهان به سرزمین های اشغالی بوده است.

انتقال اجباری یهودیان مراکش به سرزمین های اشغالی

در همین راستا، شیمون پرز اخیراً جشن بزرگی را برای تکریم دیوید لیتمان، مزدور اسرائیلی و از عاملان انتقال یهودیان مغرب به فلسطین ترتیب داد. این فرد با معرفی خود به عنوان یک کشیش مسیحی بریتانیایی در شهر دار البیضاء مستقر شد. وی با انجام عملیات مشهور «مورال»، اکثر کودکان یهودی مغرب را علی رغم میل باطنی شان، راهی سرزمین های اشغالی کرد. لیتمان با ادعای اعزام کودکان فقیر به اردوهای تعطیلات تابستانه، آنها را راهی سویس کرد تا از آنجا به فلسطین بروند.

در دهه پنجاه قرن گذشته، قبل از انجام عملیات «مورال» انتقال مخفیانه یهودیان مغرب از رونق بسیاری برخوردار بود. در دوران سلطان محمد پنجم و جانشین وی ملک حسن دوم که در سال ۱۹۶۱ به حکومت رسید، عملیات انتقال یهودیان به تجارت سودآوری تبدیل شده بود و گفته می شد خود پادشاه بر آن نظارت داشته است.

شاه مراکش دلال انتقال اجباری یهودیان به سرزمین های اشغالی بود

آنیوس بنسیمون، نویسنده زن یهودی الاصل فرانسوی در کتاب «ملک حسن دوم و یهودیان» می نویسد: رژیم اشغالگر قدس، تنها چهار ماه بعد از فوت محمد پنجم از طریق موساد با ملک حسن دوم، جانشین محمد پنجم وارد معامله شد و با پرداخت نیم میلیون دلار، اولین گروه یهودیان مغرب که تعدادشان به ۵۰ هزار نفر می رسید را راهی فلسطین نمود. با انتقال این افراد، پادشاه مذکور همین مقدارمبلغ را برای ۵۰ هزار نفر دیگر درخواست نمود. این نویسنده فرانسوی اشاره می کند که ملک حسن دوم هر یهودی را به مبلغ ۵۰ دلار فروخت.

همین گفته را «سایمون لیوی»، پژوهشگر امور یهودیان مغرب و از مخالفان مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی تأیید می کند. این شخص که در طول زندگی خود به انتقاد از ملک حسن دوم پرداخت، دو سال پیش از دنیا رفت.

مبالغ این معاملات از سرزمین های اشغالی تأمین و به حسابهای شخصی پادشاه در سوییس واریز می‌گردید. در این راستا احمد زکی کدیره از دوستان پادشاه که بعداً در حکم مشاوره به خدمت گمارده شد مأموریت دلالی این معاملات را به عهده داشت و توانست با اموالی که به دست آورد روزنامه «les phares» را راه اندازی کند که در واقع ارگان نظام حاکم و سلاح قصر در مقابل مخالفان به شمار می‌رفت.

کمک های نظامی و تسلیحاتی صهیونیست ها به مراکش

دخالت رژیم اسرائیل در امور پادشاهی این کشور تنها به معامله انتقال یهودیان مغرب به سرزمین های اشغالی محدود نشد و در واقع موساد توانست ملک حسن دوم را به سمت خود کشانده و پیوند و ارتباط وی با جمال عبد الناصر، رئیس جمهور مصر را کاملاً قطع نماید. «نبرد ماسه‌ها» که در سال ۱۹۶۳ بین مغرب و الجزایر روی داد فرصت بسیار مناسبی بود تا رژیم اسرائیل نقشه های خود را عملی کند. در این نبرد، جمال عبد الناصر از الجزایر در برابر هجوم مغرب دفاع کرد. در آن سال و در کشاکش نبرد، یوسف شاینر، یکی از محافظان شخصی رژیم اشغالگر قدس به منظور ساماندهی محافظان شخصی پادشاه مغرب راهی این کشور شد. همزمان مایر آمیت، رئیس موساد در مراکش با ملک حسن دوم دیدار نمود و ضمن مطلع ساختن وی از کمک‌های نظامی مصر به الجزایر، به وی وعده داد که از کمک های رژیم صهیونیستی بهره مند خواهد شد. در پی این مذاکرات، رژیم صهیونیستی با همکاری شاه ایران اقدام به ارسال سلاح و تجهیزات به مغرب نمود و به آموزش افسران، خلبانان و دیگر عناصر ارتش این کشور پرداخت. از آن زمان همکاری نظامی بین مغرب و این رژیم ادامه یافت به گونه ای که گفته می شود رژیم صهیونیستی بیشترین نقش را در ایجاد دیوار امنیتی ۲۶۰۰ کیلومتری در صحرای این کشور به منظور مقابله با مبارزات استقلال طلبانه «جبهه پولیساریو» ایفا کرده است. این جبهه که از سال ۱۹۷۵ مبارزات خود را آغاز کرده بود توانست در طی این نبرد ۱۶ ساله که هنوز باوجود برقراری آتش بس در سال ۱۹۹۱ ادامه دارد به سلاح های ساخت این رژیم و رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی دست یابد.

هماهنگی اطلاعاتی مراکش و رژیم صهیونیستی

بلافاصله بعد از همکاری نظامی، تعامل بین رژیم صهیونیستی و مغرب رنگ اطلاعاتی به خود گرفت، چرا که اسحاق حوفی، رئیس موساد در سال ۱۹۷۵ زمینه دیدار اسحاق رابین رئیس رژیم صهیونیستی با ملک حسن دوم در مغرب را فراهم کرد تا وی را از خطر رشد اسلام موسوم به افراطی در برخی کشورهای عربی بخصوص مصر آگاه نماید.

نقش مراکش در معاهده سازش مصر و رژیم صهیونیستی

محمد حسنین هیکل، نویسنده مصری در کتاب خود «سخنی در باب سیاست» اقدام ملک حسن دوم مبنی بر کار گذاشتن دستگاه شنود در محل سالن نشست سران عرب را محکوم می کند. نه تنها محمد حسنین هیکل که تمام نویسندگان و مخالفان ملک حسن دوم سر سپردگی وی به رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند. آنها در اینباره به ایفای نقش مغرب در برخی از قضایای مربوط به اسرائیل اشاره می کنند که ازمهمترین آنها می توان به قرارداد صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی اشاره کرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی خدمات ملک حسن دوم به اسرائیل را انکار نکرده و به پاس همراهی با موساد، بعد از وفاتش در سال ۱۹۹۹ تمثال یادبودی برایش تدارک دید.

در ازای خدمات ملک حسن دوم، موساد خود را ملزم می دانست که از وی دربرابر مخالفانش حمایت کند. از جمله خدمات موساد می توان به ربودن و ترور مهدی بن برکه، مشهورترین مخالف نظام حاکم نام برد. برکه به سال ۱۹۶۵ در پاریس ربوده شد و از آن زمان از دیده‌ها نهان گشت. گفته می‌شود در طی دهه های شصت و هفتاد گذشته، موساد نظام پادشاهی مغرب را از بسیاری انقلاب ها و کودتاهای پیش رو باخبر ساخته و مانع از سقوط آن شده است.

زنان مراکش ابزار جاسوسی جنسی موساد شده اند

امروز موساد فعالیت چندانی در مغرب ندارد چرا که در بحثمبارزه اعراب با اسرائیل، این کشور دارای نقش قابل ملاحظه ای نیست و با پیدایش دولت های سر سپرده دیگری در شرق جهان عرب، موساد این منطقه را در اولویت خود قرار داده است.

در دوران کنونی رسانه های جهان از این واقعیت پرده برداشته اند که موساد به شکلی دیگر از کشور مغرب استفاده می کند. به این معنا که از دختران مغربی ساکن در کشورهای دیگر و به خصوص اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس برای کارهای اطلاعاتی استفاده می کند. گزارش ها حاکی از آن است که بخش زنان موساد با استخدام زنان یهودی و عرب مسلمان و بهره مند نمودن آنها به امکانات لازم، این امکان را برایشان فراهم می کند تا طی همکاری با نیروهای اطلاعاتی افرادی را در خارج از مرزهای این رژیم مورد هدف قرار دهند. گفته می شود موساد از فاحشه های مغربی برای دستیابی به اطلاعات و فعالیتهای جاسوسی وانجام عملیات مهم بهره می گیرد و این در حالی است که گاهی خود این افراد نمیدانند که برای یک سازمان اطلاعاتی کار میکنند.