به گزارشافکارنیوز، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا با برگزاری نشستی غیررسمی تحریم‌های وضع شده علیه دولت سوریه را که پیشتر چندین مرحله از آن اجرایی شده بود، تشدید کردند و این بار اموال و سرمایه‌های ۱۵۵ شخصیت مرتبط با دولت سوریه و ۵۳ نهاد و ارگان فعال در زمینه‌های اقتصادی و نظامی این کشور در دایره تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

ایراتو کوزاکو مارکولیس، وزیر امور خارجه قبرس در پایان نشست اتحادیه اروپا اعلام کرد: تحریم‌های وضع شده دولت بشار اسد، ‌ رئیس‌جمهوری سوریه را هدف قرار داده و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با این تحریم‌ها موافقت کرده‌اند.

بر اساس تحریم‌های وضع شده، پخش صادرات سلاح به سوریه و نیز صادرات نفت این کشور در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد و بخش‌های صنعت و معدن، کالاهای تجملاتی، حمل و نقل هوایی و نیز سفر مسئولان سوری به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از جمله مواردی است که اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدی را علیه آنها وضع کرده است.

در همین حال لوران فابیوس، ‌ وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی تاکید کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه باید افزایش یابد و این تحریم‌ها لزوما باید خاندان اسد و اطرافیانش را هدف قرار دهد.

وي همچنين تاكيد كرد كه دور جديد تحريمهاي اتحاديه اروپا عليه سوريه بهزودي اجرايي ميشود.