اوباما ۴۷ به ۴۳ از رامنی پیش است

به گزارش افکارنیوز، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این نظرسنجی که طی روزهای اخیر به طور روزانه انجام شد، نشان می‌دهد که باراک اوباما یک برتری نسبی ۴ درصدی را نسبت میت رامنی دارد. ۴۷ درصد از ۱۴۵۷ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی که به طور آنلاین رای دادند، گفتند که اگر انتخابات ۶ نوامبر امروز برگزار می‌شد، به باراک اوباما رای می‌دادند.

در این نظرسنجی باراک اوباما با برخورداری ۴۷ درصد آرای مردم در مقابل ۴۳ درصد میت‌ رامنی رقیب جمهوری‌خواه خود توانست برتری نسبی کسب کند.

برتری باراک اوباما در حالی به‌ وجود آمده که داده‌های ارائه شده از سوی دولت حاکی از آن است که روند رشد اشتغال‌زایی طی ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

جولیا کلارک، مامور سنجش افکار عمومی موسسه ایپسوس گفت: می‌توان برتری باراک اوباما نسبت به میت رامنی پس از برگزاری گردهمایی را همانند برتری میت رامنی پس از برگزاری گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان دانست.

کلارک گفت: ما هیچ گردهمایی دیگری نداریم که برگزار شود، بنابراین برتری باراک اوباما نسبت به میت‌ رامنی ممکن است حفظ شود.

اوباما برتری خود را در برخی زمینه‌ها که مطلوبش بود، افزایش داده است. برای مثال وقتی از رای‌دهندگان پرسیده شد که چه کسی " سخنورتر " بود ۵۰ درصد از ۱۷۲۰ رای‌دهنده ثبت شده در این نظرسنجی به باراک اوباما رای دادند در حالی که فقط ۲۵ درصد از رای‌دهندگان به میت‌ رامنی رای داده‌اند. همچنین وقتی از رای‌دهندگان پرسیده شد که " چه کسی در امر اشتغال‌زایی بهتر عمل کرد " ۴۶ درصد از رای‌دهندگان به باراک اوباما و ۳۷ درصد به میت‌رامنی رای دادند.

در حقیقت اوباما در چنین زمینه‌هایی که مطلوب یک رییس‌جمهور است از میت‌ رامنی پیشی گرفته است. تنها زمینه‌ای که میت رامنی در آن نسبت به باراک اوباما برتری دارد زمینه مذهب است که ۴۴ درصد از رای دهندگان به میت رامنی به عنوان " مرد مومن " رای دادند و تنها ۳۱ درصد از آنان به باراک اوباما رای داده‌اند.

همچنین در این نظرسنجی از رای‌دهندگان در رابطه با گردهمایی ملی دموکرات‌ها پرسیده شد؛ ۴۱ درصد سطح برگزاری آن را " متوسط " و ۲۹ درصد از رای‌دهندگان آن را " خوب " نامیدند.

در نظرسنجي مشابهي در رابطه با گردهمايي ملي جمهوريخواهان ۳۸ درصد از رايدهندگان آن را "متوسط" و ۲۷ درصد از راي دهندگان آن را "خوب" ناميدند.