به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از خبرگزاری سما نوشت: اعتراضات مردمی در چندین استان کرانه باختری روز گذشته تشدید شده و به درگیری‌های خشونت‌آمیز بین شهروندان و نیروهای پلیس فلسطین منجر شد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان خشمگین به ساختمان پلیس مرکز شهر الخلیل در منطقه الحرس و ساختمان شهرداری الخلیل یورش برده و سعی داشتند وارد ساختمان شوند که نیروهای امنیتی فلسطین مانع این کار شده و تظاهرات‌کنندگان را متفرق کردند.

ده‌ها جوان فلسطینی به سمت مرکز پلیس فلسطین در شهر نابلس سنگ پرتاب کردند و لاستیک‌های خودروها را در منطقه الدوار آتش زدند و نیروهای پلیس نیز برای پراکنده کردن آنها از تیرهای هوایی و بمب‌های صوتی استفاده می‌کردند.

بنابر این گزارش، همچنین درگیری بین نیروهای پلیس و افراد مسلح ناشناس در شهر قدیمی نابلس درگرفت که صدای انفجار حاصل از پرتاب مواد منفجره به گوش می‌رسید.

منابع پزشکی فلسطین نیز اعلام کردند که ۸۰ شهروند فلسطینی و نیروی امنیتی از جمله شهردار نابلس در اثر پرتاب سنگ زخمی شدند.

در شهر الخلیل نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و جوانان فلسطینی به سمت نیروهای امنیتی فلسطین سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند که بنا به گفته منابع پزشکی در این استان نیز بیش از ۱۸ نیروی امنیتی فلسطین در اثر پرتاب سنگ زخمی شدند.

در استان رامالله و البیره نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و جوانان جاده رامالله-قدس را با آتش زدن لاستیکهای خودروها مسدود کردند.