آمریکا در مقابل خشم مسلمانان عقب نشست
سرویس بین الملل افکار نیوز -

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با محکوم کردن فیلم ضداسلامی‌‌ که خشم مسلمانان را برانگیخته، این فیلم را «مشمئزکننده» خواند و تاکید کرد که این ویدئو هیچ ارتباطی با دولت آمریکا ندارد.

به گزارش افکار نیوز، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با محکوم کردن فیلم ضداسلامی‌‌ که خشم مسلمانان را برانگیخته، این فیلم را «مشمئزکننده» خواند و تاکید کرد که این ویدئو هیچ ارتباطی با دولت آمریکا ندارد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: «برای ما و برای من به شخصه، این ویدئو، مشمئزکننده و شرم‌آور بود. به نظر می‌رسد که این فیلم هدفی عمیقا خودمحورانه برای فتنه‌افروزی و برای بدنام کردن دینی بزرگ داشته است.»

به گزارش افکار نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: «دولت ایالات متحده مطلقا هیچ ارتباطی به این ویدئو ندارد. ما مطلقا محتوا و پیام این ویدئو را رد می‌کنیم.»

اما هیلاری کلینتون، با اشاره به قتل سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در بنغازی که در حمله به کنسولگری این کشور کشته شدند، گفت: «واکنش خشونت‌آمیز به این ویدئو به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.»

اعتراض‌ها به فیلم آماتوری «معصومیت مسلمانان»، در مقابل سفارت‌ها و نمایندگی‌های آمریکا در مصر، یمن، لیبی و کشورهای دیگر همچنان ادامه دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا از رهبران کشورهای اسلامی خواست که برای خشونت خط قرمز مشخص کنند و گفت مخصوصا خشونت علیه اماکن دیپلماتیک صحیح نیست.

هیلاری کلینتون تاکید کرد: «همه دولت‌ها برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها مسئولند. چراکه حمله به یک سفارت حمله به این ایده است که ما می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم تا تفاهم و آینده‌ای بهتر را رقم زنیم.»

با این وجود وزیر خارجه ایالات متحده، با اشاره به انتقادهایی که از این کشور می‌شود که چرا جلوی چنین فیلم‌ها و مطالبی را نمی‌گیرد، اظهار داشت که قانون اساسی آمریکا آزادی بیان را تضمین کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: البته در گرداگرد جهان دیدگاههای مختلفی درباره حد و حدود آزادی بیان و آزادی ابراز عقیده وجود دارد. اما شایسته است که بحثی درباره این موضوع وجود نداشته باشد که خشونت در برابر سخن پذیرفته نیست.