به گزارش افکارنیوز، مشزق به نقل از جهینه نیوز نوشت: بعد از حمایت‌های آنکارا از مخالفان سوریه و تشکیل گروهی به اسم شورای ملی یا شورای استانبول به ریاست " عبدالباسط سیدا " و ایجاد گروهی تروریستی در سوریه از سوی قطر به ریاست " هیثم المالح " با عنوان مجلس امنای انقلاب که در قاهره مستقر هستند و بعد از حمایت های سعودی از گروه های تکفیری در سوریه به ریاست " عدنان العرعور " و " تأمین مالی " این کشورها، این بار قاهره نیز خود را آماده می کند تا یک گروه احتمالاً تروریستی مخالف دولت سوریه تشکیل دهد که نام این گروه " فراکسیون جامع ملی " است.


بر اساس اعلام منابع خبری، نشست های برخی مقامات مخالفان سوری در هتل های قاهره برای اعلام موجودیت این گروه آغاز شده است. این منابع تأکید کردند که وظیفه مخالفان جدید سوریه، ایجاد وحدت در میان مخالفان وابسته به کشورهای ترکیه، قطر و عربستان سعودی است.

این منابع، تأسیس این گروه معارض را مقدمه ای برای ورود چندجانبه مصر در موضوع سوریه دانسته و تأکید کردند که این کشور می‌خواهد نقش ساکت قطر را داشته باشد و موضع مردد ترکیه را پر کرده و به سخنگوی مخالفان دولت سوریه تبدیل شود.

بر اساس این گزارش آمریکا نیز از آنجا که محمد مرسی بر خلاف شاهان قطر و عربستان سعودی، منتخب مردم است، از این گروه حمایت خواهد کرد وانتظار می رود که بدین ترتیب تحریکات مصریها روز به روز علیه سوریه بیشتر شود.