به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، دیویدکامرون، نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه از سازمان ملل به خاطر اهمال در موضوع سوریه انتقاد کرد و گفت ریخته شدن خون کودکان خردسال در این کشور لکه ننگی بر اعتبار این سازمان است.

دیوید کامرون که دقایقی بعد از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد گفت: «خون این کودکان خردسال لکه ننگی بر اعتبار سازمان ملل و به طور اخص لکه ننگی بر اعتبار کسانی است که با این جنایت‌ها مقابله نکرده‌اند و در پاره‌ای از موارد به ادامه حاکمیت ترور توسط کمک کرده و با آن همدست شده‌اند».

نخست وزیر انگلیس افزود: «اگر قرار است منشور سازمان ملل در قرن بیست و یکم ارزشی داشته باشد ما باید با یکدیگر متحد شویم تا از انتقال سیاسی سریع در سوریه حمایت کنیم».

کامرون که خواستار عزل بشار اسد از قدرت شد گفت طرفداران اسد اشتباه می‌کنند که بهار عربی را مقصر اصلی این خونریزی‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد کسانی که امیدواری زیادی به بهار عربی داشتند هم اگر به خاطر این خونریزی‌ها و ابهام سیاسی ایجاد شده بعد از انتخاب رهبران اسلامگرا در کشورهایی مانند مصر کنار بروند، اشتباه می‌کنند.

روزنامه گاردین نوشت: کامرون تمایل دارد شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه جدیدی تصویب کرده و استفاده از زور در سوریه را مجاز کند.

علی‌رغم این روسیه و چین با تصویب چنین قطعنامه‌ای مخالفند.

رئیس جمهور روسیه امروز در هشداری جدی علیه تحرکات خشونتآمیز کشورهای غربی در سوریه گفت: با خونریزی نمیتوان نظام سوریه را عوض کرد.