به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه وطن چاپ آمریکا، احمد شفیق، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار کرد: بنا به خواسته مصری‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شدم و زمانی هم که بخواهم به کشور بازگردم، بنا به خواسته مصری‌ها و برای حمایت از مصر باز خواهم گشت.

شفیق اظهار کرد: به آنچه سعدالدین ابراهیم، یکی از اندیشمندان در خصوص بازگشت من به مصر نوشت، اهتمام می‌ورزم و با جدیت به بررسی این مساله که بازگشت من منافع سیاسی و سلامت جانی من را حفظ می‌کند، می‌پردازم.

سعد الدین ابراهیم پیشنهاد کرد: من برای حمایت از طرفداران به کشور بازگردم.

احمد شفیق به دنبال صدور حکمی مبنی بر ارجاع وی و ۱۰ تن از فرماندهان نیروی هوایی به دادگاه کیفری گفت: حکم دادگاه علیه خلبان مصری قهرمان ظالمانه بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر رهبران کشور نتوانند برای برقراری امنیت مردم با هر دینی تدابیر قاطعانه اتخاذ کنند، پس چه کسی تصمیم‌ها را صادر می‌کند؟ آواره شدن مسیحیان که در رفح رخ داد، پیشتر در مناطق الجیزه و العامریة نیز اتفاق افتاده بود و این رخداد نوع جدیدی از ظلم دینی است و دولت در این جریان‌ها نظارتی ندارد. مسیحیان شهروندان مصری هستند و مصری‌ها این حق را دارند که در هر جای که بخواهند، زندگی کنند و قانون اساسی نیز باید از حق آنها دفاع کند تا آنها مجبور به ترک خانه‌هایشان نشوند.

احمد شفیق اظهار کرد که در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش به تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی روی باز نشان داده است.

وي با تاكيد بر اينكه از اخوان المسلمين نخواسته است كه در جريان انتخابات از وي حمايت كند، اظهار كرد: من در جريان تبليغات انتخابات با اعضاي اخوان المسلمين در خانهام ديدار كردم اما آنها افراد جدا شده از اخوان المسلمين نبودند.