به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، پس از موفقیت‌های چشمگیری که ارتش سوریه مقابل گروهک‌های تروریستی مسلح در تمام مناطق این کشور کسب کرد، مواضع سیاسی برخی کشورها در برابر دمشق تغییر کرد و این کشورها پس از بستن سفارتخانه‌های خود در دمشق هم اکنون به طور غیرمستقیم قصد خود مبنی گشایش سفارتخانه‌های خود در سوریه را اعلام کرده‌اند.

در این ارتباط خبرنگار فارس در دمشق با شماری از نمایندگان پارلمان الشعب سوریه دیدار و گفت‌و گو کرد.

محمد بخیت: هم اکنون مردم سوریه جز به پیروزی رضایت نمی‌دهند

«محمد بخیت»، یکی از نمایندگان پارلمان سوریه در این‌ باره به خبرنگار فارس گفت: این طبیعی است که موضع برخی کشورها در قبال سوریه به ویژه پس از موفقیت‌ها و پیشروی‌های چشمگیری که ارتش سوریه در مناطق مختلف کسب کرد، تغییر کند.

بخیت افزود: این کشورها در ابتدا موجودیت گروهک‌های تروریستی مسلح را در سوریه انکار می‌کردند، اما هم اکنون پس از اثبات موجودیت و حضور آنها در سوریه و اقدامات تجاوزکارانه آنها که در ربودن، قتل، کشتار و شکنجه شهروندان سوری نمود پیدا می‌کند، موضع خود را تغییر داده‌اند.

این نماینده پارلمان سوریه ادامه داد: سوریه با وحدت ملی، ارتش و مردم مبارزش ایستاده است و در این مرحله جز به پیروزی به امر دیگر رضایت نخواهد داد، چون حق با آن است و دارای قدرتی است که نه این گروهک‌ها و نه کشورهای غربی توطئه‌کننده علیه سوریه دارای آن نیستند و توسط این دو عامل است که پیروزی را بر آنها محقق خواهد کرد و سوریه به وضعیت سابق خود باز خواهد گشت.

محمد خیر النادر: تجدید نظر برخی کشورها در موضع خود طبیعی است

اما «محمد خیر النادر»، دیگر نماینده پارلمان سوریه در این‌باره گفت: هم اکنون اوضاع کاملا واضح و آشکار و طرف‌های توطئه‌کننده علیه سوریه مشخص و آشکار شده‌اند و با توجه به پیروزی‌‌هایی که ارتش سوریه علیه گروهک‌های تروریستی مسلحی که در سراسر کشور پراکنده شده و توسط قطر و عربستان سعودی حمایت می‌شوند، به دست آورده، طبیعی است که برخی کشورها موضع خود در قبال سوریه را تغییر دهند.

جرج نخله: توطئه دشمنان برای سقوط سوریه به شکست انجامید

«جرج نخله»، دیگر نماینده پارلمان الشعب سوریه نیز به فارس گفت: بعد از گذشت ۲۰ ماه از بحران سوریه و جنگ تقریبا جهانی که بر این کشور به خاطر مواضعش تحمیل شد، هم اکنون دشمنان این کشور از اینکه می‌بینند، سوریه همچنان مقاوم است و ایستادگی می‌کند، غافلگیر شده‌اند، آنها تصور می‌کردند که سوریه در همان ماه‌های اول سقوط خواهد کرد و آنها خواهد توانست به اهداف خود در این کشور با روی کار آوردن یک رژیم دست نشانده دست یابند، اما در این بین مردم مخلص و وفاداری بودند که شیفته تاریخ، حال و آینده سوریه هستند و آماده‌اند همه چیز را برای سوریه فدا کنند.



همچنین ارتش معتقد و یکپارچه‌ای در سوریه هست که برای کشورش مرگ را به جان می‌خرد و عرصه و میدان کنونی سوریه اثبات‌کننده این ادعاهاست، هم اکنون تروریست‌های مسلح خسارات سنگینی را چه در بعد مادی و چه در زمینه تلفات جانی و انسانی متحمل شده‌اند.



این درحالی است که فرماندهی حکیمانه‌ای وجود دارد که با این بحران به شکلی واقعگرایانه و منطقی برخورد می‌کند و همه اینها موجب می‌شود که این توطئه با وجود تمام فشارها، سلاح‌ها و اموال با شکست و ناکامی مواجه شود و به همین دلیل این کشورها به فکر افتادند تا در موضع خود تجدید نظر کنند و راه بازگشت به دمشق را پیش گیرند و در این راستا پیامی‌هایی غیر مستقیم به دمشق فرستاده می‌شود.

این نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که ایستادگی سوریه با ملت، ارتش و فرماندهیاش به این معناست که توطئهها همه به توطئهچینان باز میگردد، چون آنها به خوبی میدانند که در برابر یک ملت، ارتش و رهبری ایستادهاند که هرگز شکست نمیخورد.