دو ایرانی که اتاق هتل محل اقامتشان در نزدیکی مرکز تجارت جهانی پوترا را تبدیل به یک آزمایشگاه کوچک برای تولید مواد مخدر کرده بودند روز گذشته دستگیر شدند.

به گزارش مهر از خبرگزاری برناما، از محل بازداشت دستگیر شدگان یکهزار و ۶۴۲ گرم مواد مخدر شیشه و تجهیزات و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

همچنین یک مرد ایرانی در ارتباط با خرید و فروش و توزیع مواد مخدر در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور دستگیر شد. معاون دایره مبارزه با مواد مخدر مالزی با اعلام این خبر گفت: هر سه ایرانی بازداشت شده ۳۰ ساله و در تاریخ اول ژانویه سالجاری مطابق با ۱۱ دیماه وارد مالزی شده اند.

عثمان هارون افزود: تحقیقات بیشتر برای شناسایی شبکه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در حال انجام است. قاچاق مواد مخدر در مالزی توسط اتباع ایرانی در دو سال گذشته افزایش یافته است و از ماه ژانویه تا اکتبر سال گذشته ۱۳۸ ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند که این آمار برای سال قبل از آن ۱۶ تن بوده است.

۱۲۱ تن از دستگیر شدگان تنها حمل کننده مواد مخدر بوده و مابقی مضنون به عضویت در شبکه های قاچاق مواد مخدر بوده اند. بیشتر مواد مخدر از طریق بار هوایی از تهران از مسیرهای دبی، ارمنستان، جزیره کیش، دوحه و کلمبو به مالزی قاچاق شده است.