به گزارش افکارنیوز، کیهان نوشت: پاتریک میل در این تحلیل که برای اندیشکده «شورای منافع ملی» نگاشته شده، ضمن سرزنش وزرای خارجه انگلیس و فرانسه و آلمان - به خاطر پیگیری تحریم ها علیه ایران - می نویسد: آنها تصور می کنند بدین ترتیب به اقتصاد ایران لطمه می زنند و ایران به خاطر این لطمه ها، خواست غرب و اسرائیل برای تعلیق برنامه هسته ای خود را خواهد پذیرفت اما ممکن است آنها در این محاسبه اشتباه کرده باشند. علت رویه اروپا مشخص نیست. ایران با اروپا چه کرده که سزاوار این مجازات است؟ هیچ دلیل قانع کننده ای که نشان دهد ایران مایل به ساخت سلاح هسته ای باشد وجود ندارد بلکه برعکس، آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران ضمن صدور فتوایی با تولید سلاح هسته ای مخالفت کرده است. همچنین سرویس های جاسوسی غرب معتقدند ایران تا این لحظه تصمیم به ساخت سلاح اتمی نگرفته است هرچند که با وجود تهدیدهای اسرائیل شگفت آور نیست که تصمیم ایران عوض شود.

وی با اشاره به اینکه «ایران بارها تایید کرد در صورت دریافت سوخت ۲۰درصد، نیازی به غنی سازی ۲۰درصد نمی بیند»، نوشت: با این حال به نظر می رسد دولت های غربی نمی خواهند موضع ایران را بشنوند و همین امر، موجب تقویت این سوءظن می شود که هدف واقعی غرب نه فقط توقف غنی سازی بلکه براندازی حکومت است.

تحلیلگر امور خاورمیانه می نویسد: ایران کشوری پرافتخار با جمعیت ۷۰ میلیونی است. تاریخ و تمدن آن به هزاران سال قبل بازمی گردد. ایرانی ها همانطور که در سالهای تلخ جنگ ۸ ساله با عراق نشان دادند به شدت میهن پرست هستند. آنها فراموش نمی کنند که در سال ۱۹۵۳ سرویس های جاسوسی انگلیس و آمریکا با ترتیب دادن یک کودتا دولت منتخب محمد مصدق را ساقط کردند صرفاً به این دلیل که وی جرأت کرده بود صنعت نفت ایران را از دستان شرکت بریتانیایی نفت ایران و انگلیس(که بعدها به BP تغییر نام داد) خارج کند. قدمت بخش عمده ای از دشمنی تاریخی ایران با آمریکا و انگلیس به دخالت متکبرانه و امپریالیستی آنها در امور داخلی ایران برمی گردد.

پاتریک اضافه کرد: یکی از دلایل سقوط شاه در سال ۱۹۷۹ این بود که وی از غرب و به ویژه آمریکا و انگلیس تبعیت می کرد. جمهوری اسلامی، که پس از آن انقلاب پدید آمد ارزش به سزایی به حق حاکمیت و استقلال ایران گذاشته است؛ انقلاب می خواست که با ایران با احترامی که شایسته یک قدرت بزرگ منطقه ای است رفتار شود. تسلط بر چرخه سوخت اورانیوم یک پیروزی برای نوخواهی ایرانیان بوده و پیشرفت علمی را به همراه داشته است.

وي با بيان اينكه اسرائيل، آمريكا و اروپا را به دشمني با ايران و تكرار اشتباهات گذشته تحريك مي كند، نوشت: در اقدام بي شرمانه اسرائيل، هيچ رازي نهفته نيست. اسرائيل مي خواهد بر منطقه مسلط شود و آمريكا را براي از بين بردن رقبايي كه غلبه تل آويو را به چالش كشيده اند، به خدمت بگيرد. آيا رئيس جمهور آتي آمريكا آنقدر سياستمدار هست كه به يك توافق با ايران برسد؟ آيا او آن قدر شجاعت دارد كه تحريم هاي ايران را لغو كند؟ مفهوم چنين رويكردي، چالش با كنگره نادان، رشوه خور، حامي اسرائيل و شست و شوي مغزي داده شده است.