به گزارش افکارنیوزبه نقل از تابناک، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرده هنوز مسیر برای دیپلماسی با ایران باز است و مذاکرات هسته ای به زودی از سر رفته خواهد شد.

کاترین اشتون که مسئولیت ریاست هیئت نمایندگی ۶ کشور طرف مذاکره با ایران را بر عهده دارد، پیش از شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، در پاسخ به سوالی درباره امکان از سرگیری مذاکرات با ایران گفته: «قطعاً. فضا برای دیپلماسی همچنان وجود دارد».

وی افزوده: «من امیدوارم بتوانیم به زودی گفت و گوهای خود را با ایران از سر بگیریم».

با این حال، لازم به ذکر است که اشتون در شرایطی این سخنان را مطرح کرده که یکی از مهمترین دستور کارهای جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، تصویب بسته تحریمی جدید علیه ایران و افزایش فشارها بر ایران است.

این تحریم ها که قرار است بخش های مالی، تجارت، حمل و نقل و انرژی ایران را هدف قرار دهد، طی روزهای گذشته از سوی سران کشورهای مهم این اتحادیه، از جمله روسای کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه اعلام شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

به این ترتیب، به نظر می رسد هدف غرب این بار نیز همچون گذشته، پیشبرد راهبرد فشار- مذاکره و تلاش برای متقاعد کردن ایران به همراهی با خواسته های موردنظرش به واسطه افزایش فشارهاست.