به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، همزمان با بالا گرفتن تنشها میان سوریه و ترکیه رسانه های سوری حمله همه جانبه ای علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به راه انداختند.

روزنامه الوطن سوریه در سرمقاله خود در مطلبی با عنوان عثمانی منافق آورده است: سیاست دروغین اردوغانی صاحب آن را به مرگ سیاسی می کشاند و پایان آن نزدیک است.

این روزنامه آورده است: این عثمانی منافق بالاخره درک خواهد کرد که سوریه گورستانی برای متجاوزان به آن است و این بوده و خواهد بود.

الوطن بیان کرد: روز به روز ارزشهای اخلاقی رجب اردوغان نخست وزیر ترکیه که رهبری یک حزب دینی را بر عهده دارد بیشتر بر دیگران روشن می شود اردوغان مسیر کذب و نفاق را در پیش گرفته است.

روزنامه تشرین نیز نوشته است: هربار دولت حزب عدالت و توسعه در ترکیه ثابت کرده که توان بالایی در مشکل آفرینی با همسایگان و وارد کردن زیان به ملت ترکیه و مردم منطقه بخشی از وظایف آن است.

این روزنامه آورده است: دولت ترکیه بیش از آنکه در راستای صلح در منطقه و حمایت از منافع ملت خود حرکت کند به دنبال مشکل آفرینی است.

روزنامه الثوره نیز نوشته است: سوریه در برابر این یاوه گویی های سیاسی و شیوه هالیوودی دولت رجب طیب اردوغان با جدیت برخورد کرده است.

الثوره می افزاید: دولت اردوغان می کوشد ناکامی دیگران را در سوریه جبران کند، اما این تلاشها ره به جایی نخواهد برد.