افکار

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فرارو _ عفو بین‌الملل چندی پیش در گزارشی اعلام کرد؛ ایالت کالیفرنیای آمریکا باید در سیستم زندان‌های خود تغییراتی ایجاد کرده؛ کمتر از سلول‌های انفرادی برای زندانیان استفاده کند و به رنج هزاران زندانی در این شرایط غیرانسانی خاتمه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عفو بین‌الملل، گزارشی با عنوان " آستانه تحمل، شرایط در زندان‌های کالیفرنیا " براساس ارزیابی‌های عفو بین‌الملل از سلول‌های انفرادی در زندان‌های این ایالت و شرایط بیش از ۳ هزار زندانی از جمله ۷۸ تن که دو دهه از عمرشان را در سلول‌های انفرادی گذرانده‌اند، توسط این سازمان ارائه شد است.

در این گزارش آمده است؛ زندانیان انفرادی حداقل ۲۲/۵ ساعت در روز در سلولی کمتر از هشت متر مربع زندانی هستند. در زندان خلیج پلیکان بیش از ۱۰۰۰ زندانی در سلول‌هی بدون پنجره بدون دسترسی به نور طبیعی نگهداری می‌شوند. ورزش تنها به ۱/۵ ساعت در روز در حیاطی خالی و سیمانی با دیوارهایی حدود ۲۰ فوت ارتفاع که آسمان تنها از طریق سقف پلاستیکی قابل رویت است، انجام می‌شود.

زندانیان هیچ تماسی با جهان خارج ندارند، گفتگو با بخش بهداشت و درمان از پشت موانع انجام می‌شود و ملاقات با اعضای خانواده یا وکیل از پشت یک دیوار شیشه‌ای امکان‌پذیر است. آنها حق تماس تلفنی مرتب با خانواده را ندارند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی دپارتمان تصحیح و بازپروری کالیفرنیا درسال ۲۰۱۱ بیش از ۵۰۰ زندانی ۱۰ سال یا بیشتر در سلول انفرادی بوده‌اند و بیش از ۲۰۰ تن ۱۵ سال و ۷۸ تن نیز ۲۰ را در انفرادی تجربه کرده‌اند.

یکی از زندانیان که ۲۲ سال را در انفرادی گذرانده گفته است که نمایندگان عفو بین‌الملل اولین خارجی‌هایی هستند که وی پس از این همه سال می‌بیند.

عفو بین‌الملل رفتار مسئولان زندان‌های کالیفرنیا در قبال زندانیان را وحشیانه، تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی ارزیابی کرده است

بنا به گزارش عفو بین‌الملل به دلیل وضعیت وحشتناک این زندانها شمار زیادی از زندانیان خودکشی می‌کنند.

مسئولان ایالت کالیفرنیا ضمن اعتراض به این گزارش، اعلام کردند که زندان‌های کالیفرنیا تمیز و امن بوده و اقدامات مسئولان این زندانها مطابق با قوانین بین‌المللی است.

در همین حال امروز خبرگزاری رویترز در پی ارائه این گزارش، عکاس خود را به این زندان ها فرستاده تا شرایط و وضعیت داخل زندان های کالیفرنیا را به تصویر بکشد.

کد خبر: 157169