مقامات امنیتی و شماری از شاهدان در قاهره پایتخت مصر اعلام کردند که یک جوان مصری در حالی که شعارهای ضد دولتی سر میداد، خود را در مقابل ساختمان مجلس نمایندگان این کشور به آتش کشید.

بنابر این گزارش، ‌ این فرد بلافاصله توسط نیروهای امنتی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی " القدس العربی "، نیروهای امنیتی ساختمان مجلس نمایندگان مصر در این باره گفتند که فردی که اقدام به خودسوزی کرده بود، پس از اینکه از تاکسی خود خارج شد، با ریختن بنزین روی خود اقدام به خودسوزی کرد.

یکی از نگهبانان گفت: نیروهای امنیتی مجلس در لباس‌های وی کارت هویتی یافتند که نشان می‌دهد " عبدالمنعم حماده جعفر خلیفه " متولد ۱۹۶۲ و اهل شهر القنطره در غرب استان اسماعیلیه است.

به گفته یکی از شاهدان، این فرد فریاد می‌زده حق من در این کشور ضایع شده است.

" محمد بوعزیزی " فروشنده دوره‌گردی که در ۱۷ دسامبر گذشته خود را در اعتراض به مصادره کالاهایش آتش زد، موجی از اعتراض و آشوب‌های مردمی بی‌سابقه در تونس ایجاد کرد که همین مسئله سبب شد " زین العابدین بن علی "، رییس جمهوری از این کشور فراری و به عربستان پناهنده شود.

روز گذشته نیز یک جوان الجزایری که روز شنبه خود را در یک شهر مرزی به آتش کشیده بود، فوت کرد و این در حالیست که سه تن نیز در روزهای گذشته اقدام به خودسوزی کردهاند.