به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، رسانه‌های خبری از مکالمات تند پوتین و اردوغان درباره سوریه دریک گفتگوی تلفنی خبر دادند.

روزنامه لبنانی الدیار نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس‌ تلفنی با رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه درباره اوضاع سوریه و توقیف هواپیماها به مقصد سوریه که از آسمان مسکو عبور می‌کنند، گفتگو کردند.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند پوتین به اردوغان گفته است، حواست را جمع کن، اگر فقط یک سرباز ترکیه وارد خاک سوریه شود ما آن را به منزله ورود به مسکو می‌دانیم و فورا وارد عمل می‌شویم، آن وقت روسیه سوریه نیست.

اردوغان نیز در پاسخ گفته است: این یک تهدید است و ما آن را نمی‌پذیریم.

پوتین تاکید کرده است: من درخواستی ندارم، گفتنی‌ها را گفتم، روسیه آماده جنگ است و من با تو شوخی ندارم.

وزیر خارجه ترکیه: هر هواپیمای حاوی سلاح به مقصد سوریه را وادار به فرود می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که ترکیه هر هواپیمای حامل تجهیزات نظامی حتی غیرنظامی باشد در حالیکه به مقصد سوریه پرواز کند را وادار به فرود می‌کند.

احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد: نمی‌توان به هواپیمایی که حامل تجهیزات نظامی باشد اجازه داد که از حریم هوایی ما عبور کند.

از سوی دیگر، احمد داوود اوغلو در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای " بوگون " در ترکیه اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند انتظار داشته باشد که ما یک قدم به سوی اسرائیل برداریم، مگر آن که اسرائیل خواسته‌های ترکیه را در پی جنایت‌هایش محقق کند و شرط‌های ترکیه برای نشستن در پای میز مذاکره مشخص است.

وی در ادامه افزود: ترکیه بازی دیپلماتیک نمی‌کند و باید بدانید که مسئولان اسرائیلی اخیرا با هر وزیر خارجه‌ای که دیدار داشته‌اندتمایل‌شان را برای برقراری روابط با ترکیه ابلاغ کرده‌اند.

وزير خارجه تركيه خاطرنشان كرد: اسرائيل اخيرا تلاش كرد با نشان دادن اين مساله كه آماده نشستن بر پاي ميز مذاكره است و تركيه از اين مساله ميگريزد، افكار عمومي را آماده كند.