به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: «بان کی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها در سوریه خواست به آتش‌بس در این کشور پایبند باشند.

فرماندهی کل ارتش سوریه ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به مناسبت حلول عید مبارک قربان با آتش بس و توقف عملیات نظامی در سوریه موافقت می‌کند.

در این بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه اظهار کرده است: آتش بس از فردا، جمعه بیست و ششم اکتبر(ماه جاری) تا پایان روز دوشنبه بیست و نهم اکتبر برقرار خواهد بود.

ارتش سوریه افزوده است: این آتش بس نباید مورد سوء استفاده گروهک‌های تروریستی مسلح قرار گیرد و این گروهک‌ها نباید از این فرصت برای بمبگذاری یا تیراندازی به مردم یا تخریب اماکن عمومی استفاده کنند.

ارتش سوریه همچنین در این اطلاعیه اعلام کرده است: در صورت هرگونه اقدام گروهک‌های تروریستی حق مقابله با این حملات را برای خود محفوظ می‌داند.

از سوی دیگر از میان معارضان مسلح سوری، گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» سوریه موافقت خود با آتش‌بس عید قربان در این کشور را اعلام کرد.

اما این گروهک خواستار آزادی بازداشت‌شدگان در روز جمعه، توسط نظام سوریه شد.

«مصطفى الشیخ»، رئیس کمیته موسوم به شورای نظامی ارتش آزاد پیشتر موافقت این گروهک تروریستی با آتش‌بس را در صورت پایبندی نظام دمشق به آن اعلام کرده بود.

هنوز دیگر گروهکهای معارض مسلح در برابر این اقدام واکنشی از خود نشان ندادهاند.