به گزارش افکارنیور، فارس به نقل از پایگاه خبری «اشرف نیوز»، «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که خروج عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق، نزدیک شده است.

وی در هنگام بازدید از اردوگاه اشرف تاکید کرد: طی هفته‌های آینده شاهد خروج نهایی عناصر این سازمان به مکانهای جایگزینی که با هماهنگی سازمان ملل تعیین شده‌اند، خواهیم بود.

فیاض تصریح کرد: سازمان مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) جنایات زیادی در حق ملت عراق مرتکب شده‌اند و در سرکوب انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱ میلادی و سایر انقلاب‌های مردمی شمال عراق شرکت داشته‌اند.

وی تاکید کرد که برغم اقدام آمریکا مبنی بر حدف نام منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی، بغداد این گروهک را همچنان جنایتکار و تروریستی می‌داند.

این درحالی است که بسیاری از سازمان‌های فعال حقوق بشر بر ضرورت محاکمه سرکرده‌های این گروهک تروریستی به دلیل جنایات آنها علیه ملت عراق و تصرف اراضی کشاورزی ساکنان استان «دیالی» تاکید دارند.

چندی پیش، واشنگتن برای نشان دادن قدردانی‌اش از خدمات منافقین، نام این گروهک تروریستی را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کرد تا از یک سو، زمینه را برای اسکان عناصر آن در کشورهای اروپایی فراهم آورد و از دیگر سو، بار دیگر از این برگه سوخته برای اعمال فشار بر تهران و سازماندهی مجدد آن برای انجام ماموریت‌های جدید در خاورمیانه بهره برد.

در حال حاضر اکثریت منافقین کمپ اشرف را ترک کرده‌اند و به پایگاه «لیبرتی» در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شده‌اند و قرار است به زودی برای همیشه از عراق اخراج شوند.

هم اکنون تنها تعدادی از اعضای این فرقه تروریستی برای انجام امورات مربوط به پاکسازی و نظافت کمپ اشرف و تحویل آن به نیروهای عراقی در این اردوگاه مشغول به کار هستند.