به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از رویترز، عملیات وصل برق در شرق آمریکا با کندی انجام می شود، به طوری که هنوز سه میلون و ۵۰۰ هزار نفر در خاموشی به سر می برند.

بر اساس این گزارش و بنا بر تایید وزارت انرژی آمریکا در طی روز گذشته فقط برق یک میلون نفر از ساکنان سواحل شرقی آمریکا وصل شده بود.

بر اساس این گزارش، عملیات برق رسانی بدین صورت است که ابتدا برق مراکز و ساختمانهای مسکونی پرجمعیت وصل شده و سپس برق مناطق و ساختمانهای کم جمعیت وصل می شود و همین امر سبب شده تا مشکلاتی در مناطق کم جمعیت سواحل شرقی آمریکا رخ بدهد.

بر همین اساس تا صبح امروز شنبه برق یک میلون و ۲۰۰ هزار منزل مسکونی و واحد تجاری در نیویورک و یک میلیون و ۴۰۰ هزار منزل و واحد تجاری در نیوجرسی قطع بوده است.

به گفته واحدهای امداد رسانی، گل و لای به جای مانده از توفان و همچنین تنه های درختانی که در نتیجه توفان سندی سقوط کرده اند یکی از دلایل اصلی تاخیر در امر امداد رسانی محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، تعداد کل افرادی که در نتیجه توفان سندی آسیب دیده اند هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گزارش شده که این میزان از تعداد آسیب دیدگان توفان ایرن بیشتر است.

هر چند توفان ایرن نیز یکی از بزرگترین توفانهایی بوده که آمریکا را درنوریده، اما با این وجود پس از گذشت پنج روز از آن برق ۸۰ درصد از افرادی که برق آنها در نتیجه توفان قطع شده بود وصل شد، اما در مورد توفان سندی این امر تا کنون محقق نشده است.

لغو ماراتن نیویورک

خبر دیگر از تبعات توفان سندی آن است که آسوشیتدپرس می نویسد: شهردار نیویورک امروز دستور لغو مسابقات سالانه " ماراتن نیویورک " را صادر کرد.

این در حالی است که بلومبرگ در هفته گذشته اعلام کرده بود این مسابقات به قوت خود باقی است که این امر سبب بروز انتقادات فراوان از وی شده است.

بر اساس این گزارش، در ماراتن نیویورک قرار بود که ۴۰ هزار دونده حضور داشته باشند که در صورت برگزاری آن، تعداد زیادی از نیروهای امداد رسان مجبور می شدند تا عملیات امداد را رها کرده و به برگزاری این مسابقات کمک کنند.

بلومبرگ در حالی دستور لغو این مسابقات را صادر می کند که پیش از این وی به خودرایی مشهور بود و آسوشیتد پرس می نویسد که لغو این مسابقات به افسانه بلومبرگ در نیویورک پایان می دهد.

علاوه بر آن، از آنجا که بلومبرگ یک چهره جمهوریخواه محسوب می شود، برگزاری ماراتن نیویورک با توجه به آنکه هنوز عملیات امداد رسانی در این ایالت ادامه دارد می توانست سبب کاهش رای " میت رامنی " در انتخابات ششم نوامبر شود.

این مسابقه در حالی لغو شد که روز گذشته مخالفان برگزاری این مسابقات اعلام کرده بودند در صورت برگزاری ماراتن نیویورک یک مبارزه الکترونیکی را با بلومبرگ آغاز می کنند.