تل آویو زیر موشک؛ صهیونیست‌ها در شوک
افکارنیوز _ گروه بین الملل:

بنا به گزارش منابع خبری طی ۲۴ ساعت گذشته، حماس صدها موشک به سمت نقاط استراتژیک رژیم صهیونیستی شلیک کرده است. اصابت یک فروند موشک فجر - ۵ مقاومت اسلامی به دویست متری سفارت آمریکا در تل آویو، شلیک موشک ام ۷۵ القسام به سه هدف نظامی و دولتی رژیم صهیونیستی و چندین هدف مهم در عمق استراتژیک اسرائیل از جمله این حملات موشکی است.

این درحالی است که پدافند موشکی اسرائیل به نام " گنبد اهنین " نتوانست در مقابل این حملات از صهیونیستها دفاع کند. گنبد آهنی(Iron Dome) یک سامانهٔ دفاع زمین به هوای توسعه‌داده‌شده توسط اسرائیل است. این سامانه بود با موشک‌های کوتاه‌برد(تا ۴۰ کیلومتر) در هر شرایط آب‌وهوایی درگیر شود.

این سیستم برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده توسط شبه‌نظامیان در لبنان و فلسطین توسعه داده شده است. در کنار آن سیستم دفاع موشکی ختس(پیکان) برای تهدیدهای موشکی میان‌برد(مانند موشک‌های شهاب) استفاده شده‌است!

رژیم صهیونیستی از عصر روز چهارشنبه غزه را آماج حملات هوایی خود قرار داده است که در جریان ‌آن تاکنون ۲۵نفر شهید و نزدیک به ۲۶۰نفر زخمی شده‌اند.

تا شب گذشته مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ بار شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داده و تاکنون ۴ صهیونیست را کشته و ۸۰ نفر را زخمی کرده است.

در همین حال رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دستور تسلیح ۱۶ هزار نیروی ذخیره این رژیم را صادر کرد. از طرفی نتانیاهو نخست وزیر، ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دان هالوتز رییس ستاد ارتش این رژیم مجبور به فرار به پناهگاه شدند و شبکه‌های مخابراتی و اینترنت تل آویو در پی اصابت موشک های مقاومت قطع شد.

هشدار گردانهای القدس: فراتر از تل‌آویو را می‌زنیم
یکی از رهبران گردانهای القدس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله زمینی انجام دهد؛ ما با سامانه موشکی فجر ۵ شهرهای دورتر از تل آویو را هدف قرار خواهیم داد.

گردانهای القدس نیروهای خود را در اطراف مرز زمینی غزه با سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده است. گردانهای القدس اعلام کرده اند که یگان ویژه این گردانها موسوم به الفجر ۵ در منطقه مرزی استقرار یافته‌اند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نیروهای نظامی خود را برای اجرای مرحله بعدی عملیات نظامی خود علیه نوار غزه در اطراف این منطقه مستقر کرده است.

سی ان ان از قصد اسرائیل برای حمله زمینی به غزه خبر دارد
خبرنگار سی ان ان تاکید کرد نشانه ها از قصد اسرائیل برای حمله زمینی به نوار غزه حکایت دارد. بن ویدمن درباره احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت ما باید تحرکاتی را که اسرائیل در مرز غزه انجام می دهد بسیار جدی بگیریم. اسرائیل شانزده هزار نیروی ذخیره خود را فرا خوانده است. اسرائیل همچنین تسلیحات سنگین خود را نزدیک مرز با غزه مستقر کرده است.

در واقع همین شرایط پیش از عملیات زمینی سال دو هزار و هشت و دو هزار و نه به نوار غزه برقرار بود. در آن زمان نیز پیش از حمله زمینی اسرائیل، تل اویو چندین روز از هوا و دریا نوار غزه را به شدت گلوله باران می کرد. بعلاوه برخی مقامات اسرائیل از جمله ایهود باراک حرفهایی زده اند که نشان می دهد اسرائیل نه تنها می خواهد یک بار برای همیشه به توانایی حماس برای شلیک راکت به داخل اسرائیل پایان دهد، بلکه می خواهد حماس را به عنوان یک نهاد سیاسی سرکوب کند و از بین ببرد. این حرفها باعثشد برخی مقامات دیگر کشورها ازجمله انگلیس در این باره نگران شوند و طرفین درگیر را به خویشتنداری و تلاش برای کاستن از تنش دعوت کنند. البته اغلب طرفین درگیری به این حرفها گوش نمی کنند چه این حرفها از طرف دوستان یا از طرف دشمنان باشد.

شوک صهیونیستهااز شلیک موشک به تل آویو
رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی در برابر نمازگزاران سودانی در خارطوم از شوکه شدن صهیونیستها از موشکهای مقاومت خبر داد. به گزارش مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: حماس انتقام سودان را از اسرائیل به خاطر حمله اش به کارخانه الیرموک در سودان خواهد گرفت. وی افزود: ما به مردم سودان مژده می دهیم که به زودی اخبار مسرت بخشی خواهند شنید. زمان پیروزی اسرائیل بر اعراب سپری شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد: رژیم صهیونیستی از شلیک موشکهای ما به تل آویو شوکه شده است و برای آتش بس از آمریکا و اروپا خواسته است که مصر را واسطه قرار دهند.

غزه هر دقیقه یک بار مورد حمله قرار می گیرد
رسانه های صهیونیستی اعلام کردند: جنگنده های اسرائیل، در ۱۵ دقیقه گذشته ۱۲ بار به غزه حمله کرده اند. بدین ترتیب به طور میانگین تقریبا در هر دقیقه یک حمله هوایی به غزه صورت گرفته است. در همین حال، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل خود را برای گسترش عملیات نظامی در داخل غزه آماده می کند.

از سوی دیگر، گردان های قسام مناطق اشغالی المجدل، اواکیم و بئر السبع را با شلیک های موشک گراد هدف قرار داد. همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل) نیز سه فروند موشک به پایگاه های نظامی ابومطبیق و کیسیوویم شیک کرده است.

بسته بودن گذرگاه رفح به روی مجروحان فلسطینی
به گزارش الجزیره؛ مصر با وجود اعزام نخست وزیر خود به نوار غزه، گذرگاه رفح را همچنان به روی مجروحان فلسطینی بسته نگه داشته است. این گذرگاه از دو روز گذشته همچون سابق با محدودیت رفت و آمد همراه است. این در حالی است که روز گذشته محمد مرسی، رییس جمهوری مصر از بازگشایی ۴۸ ساعته گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان فلسطینی خبر داده بود.

هشدارهای بین المللی به اسرائیل
وزیرخارجه اتریش نسبت به موج جدید بحران در خاورمیانه هشدار داد و درگیری های نظامی در نوار غزه و اسراییل را بسیار نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از وین، وزارت امورخارجه اتریش در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شده است, به نقل از اشپیندلگر اعلام کرد اینکه خشونت را تنها با خشونت پاسخ دهیم، شکست خواهد خورد و خونریزی و جنگ، راه حل های صلح آمیز را از بین می برد.

وزیر خارجه اتریش از طرفین درگیر خواست که به حقوق بین المللی احترام گذاشته و ترس مردم غیرنظامی را جدی تلقی کنند.

همچنین ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه به رژیم صهیونیستی در مورد پیامدهای حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد. به گزارش خبرگزاری آلمان از لندن، هیگ همچنین خاطرنشان کرد دو طرف در این حملات مسئول هستند و باید برای خاتمه دادن به آن تلاش کنند.

هیگ افزود: «اسرائیل باید این مسئله را در نظر داشته باشد که در درگیری های قبلی وقتی به حملات زمینی متوسل می شد حمایت بین المللی و بخش اعظمی از همراهی جهان را با خود از دست می داد.»
وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: «این مسئله به اقدامات دو طرف بستگی دارد، نه یک طرف.»
هیگ و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیش از این گفته اند حماس اولین مسئول این بحران فعلی به شمار می آید.