به گزارش افکارنیوز،مهر به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: اعضای ارشد و معاونان کنگره آمریکا روز گذشته اعلام کردند که بزودی بسته تحریمی جدید علیه ایران را که با هدف کاهش مبادلات جهانی با این کشور است بررسی خواهند کرد.

بسته تحریمی جدید بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی و معادن ایران را در بر می گیرد.

بنابر این گزارش، بسته جدید تحریمهای آمریکا در صورت تصویب نهایی به تحریمهای کنونی که از یک سال پیش تصویب شده در راستای کاهش درآمدهای نفتی ایران افزوده می شود. هدف این تحریمها نیز فشار بر ایران برای کاهش سطح غنی سازی اورانیوم در راستای مقاصد نظامی است.

در همین راستا " رابرت منندز " سناتور دموکرات و " مارک کرک " سناتور جمهوریخواه پیش نویس طرح تحریمهای جدید علیه ایران را که بانکهای خارجی طرف معامله با صنایع ایران شامل حمل و نقل دریایی، بنادر و کشتی سازی و انرژی را هدف قرار داده است، آماده کردند.


در این طرح بانکهای خارجی در صورت عدم قطع روابط تجاری با ایران از تعامل با سیستم مالی آمریکا محروم خواهند شد.

مینندنز در این باره اظهار داشت: تلاش کنونی ما در حال حاضر بر بخشهای اقتصادی(ایران) که ممکن است در راستای اهداف نظامی و تسلیحاتی مورد استفاده قرار گیرد، تمرکز دارد.

سناتور " کارل لوین " رئیس کمیته نیروهای مسلح در کنگره آمریکا نیز تاکید کرد که پیش نویس تحریمهای جدید علیه ایران را بزودی ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به ارائه پیش نویس این طرح، تاکید کرد: من خواهان تقویت تحریمها به هر روش ممکن علیه ایران هستم.

از سوی دیگر، یکی از اعضای ارشد کنگره که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: در تریمهای جدید هر گونه مبادله مالی با افراد و سازمانهای موجود در لیست سیاه به علت ارتباط با ایران، ممنوع می شود.

وی افزود: این تحریمهای جدید در برابر اقدامات ترکیه برای واردات گاز ایران و پرداخت هزینه های آن از طریق طلا ممانعت ایجاد می کند.