به گزارشافکارنیوز،جام جم آنلاین نوشت: کلا عادت کرده‌ایم هر از چند گاهی این خبر و اخبار مشابه را در صدر اخبار برخی رسانه‌های داخلی ببینیم. این رسانه‌ها طوری این خبر را هر چند وقت یک‌بار با آب و تاب تعریف می‌کنند، گویی اگر این خبر را مخابره نکنند، یکی از اصول مهم کاری خود را زیر پا گذاشته‌اند.

نکته جالب و مشترکی که در ادامه تمامی این خبرها پس از مرگ پادشاه عربستان می‌آید، اشاره به ساختار نظام پادشاهی این کشور و رقابت شاهزادگان پیر و فرتوت برای رسیدن به تاج و تخت است.

البته منظور این نیست که نظام حکومتی عربستان فاقد این نقیصه است، بلکه وجود شاهزادگان پیر و نظام سیاسی فرسوده این کشور امری است که بر هر فردی در دنیای امروز آشکار است.

با توجه به این اوصاف، هر بار با دیدن یا شنیدن این خبر باز هم این پرسش مطرح می‌شود که این رسانه‌ها از اعلام چنین خبر کذبی با چاشنی موضوعات تکراری چه هدفی را دنبال می‌کنند.

برخی از آنها حتی آنقدر در این خبر و حواشی‌اش غرق شده‌اند که گاهی اوقات در این زمینه گاف هم می‌دهند؛ نمونه‌اش همین چند ماه پیش بود که یکی از رسانه‌ها اعلام کرد پادشاه عربستان مرده است، اما چند ساعت بعد همان رسانه ضمن رد این خبر، اعلام کرد فرد متوفی یکی از شاهزادگان سعودی بوده که دست بر قضا نامی مشابه پادشاه داشته است.

امروزه که رسانه‌های دیجیتال در حال تبدیل شدن به قدرت اول در زمینه خبررسانی‌ هستند، اعلام هر خبری که تا حدودی از واقعیت دور باشد، می‌تواند به وجهه و اعتبار آنها ضربه بزند.

مسلما خبری همچون خبر مرگ پادشاه عربستان آن‌قدر برای رسانه‌های دنیا مهم است که به محض وقوع این حادثه، آن را به خبر یک خود تبدیل می‌کنند. مثال مشابهش همین چند ماه پیش بود که ولیعهد عربستان درگذشت و تمامی رسانه‌ها بسرعت آن را پخش کردند.

بنابراين بهتر نيست برخي از اين خبرگزاريهاي داخلي كه هر روز هم بر تعداد آنها افزوده ميشود، به جاي استناد به خبرهاي مجهول و عاري از صحت يا تكيه كردن بر گفتههاي منبع و فرد مطلعي كه تنها خدا از وجود آنها آگاه است، كمي صبر و تامل پيشه كنند و تا خبري حداقل از سوي يك منبع رسمي و معتبر تائيد نشده، اقدام به انتشار آن نكنند؟ قطعا اين رسانهها بايد بدانند افكار عمومي معطل آنها نميماند و هر چه از اعتبار آنها كاسته شود بر اعتبار رسانههاي بيگانه در ذهن مخاطب افزوده ميشود و اين خسارت كمي نيست.