به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر و از دیلی میل، " ویلیام هیگ " گفت: در صورتی که مقامات فلسطینی موافقت خود را با ازسرگیری مذاکرات صلح با مقامات اسرائیلی اعلام کنند، انگلیس رسما درخواست فلسطین را برای عضویت در سازمان ملل متحد می پذیرد.

به نوشته این رسانه انگلیسی، " ابومازن " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته تا فردا پنجشنبه درخواست خود را برای شناسایی کشور فلسطین در سازمان ملل متحد مطرح کند، این درحالیست که پیش بینی می شود این اقدام سبب افزایش تنشها با مقامات اسرائیلی پس از جنگ هشت روزه غزه شود.

به گفته مقامات ارشد انگلیسی، هیگ فردا مقابل نمایندگان پارلمان از آمادگی لندن برای موافقت با ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان کشور ناظر صحبت کند.

دیلی میل در ادامه می نویسد: شرط دیگر انگلیس برای فلسطینیان، پس گرفتن درخواست خود از دادگاه جرایم بین المللی را برای پیگیری جرایم جنگی اسرائیل است.

درصورتیکه آنها شروط انگلیس را نپذیرد، این کشور به درخواست شناسایی کشور فلسطین رای ممتنع می دهد.

این رسانه انگلیسی در ادامه می نویسد: هیگ این اظهارات را پس از آنکه فرانسه حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کرد، بیان کرد.

یک مقام ارشد دولتی انگلیس گفت: نگرانی هایی درباره پیگیری درخواست جرایم جنگی اسرائیل وجود دارد، اما آشکارا بیان کردیم که هیچ ارتباط مستقیمی میان آنچه که در مجمع عمومی رخ می دهد با رویدادها در شورای امنیت وجود ندارد.

وی افزود: از همه مهمتر این است که از ابومازن می خواهیم بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات سازش را با اسرائیل از سربگیرد و درصورتی که فلسطینیان در مسیر درست گام بردارند، از آنها حمایت می کنیم، در غیراین صورت به درخواست فوق، رای ممتنع خواهیم داد.