به گزارش افکارنیوزبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم " عادله بنت عبدالله آل سعود " رئیس برنامه امنیت خانواده در " نجران " اذعان کرد؛ آمار مرگ زنان و دختران در عربستان بر اثر خشونت از موارد مرگ بر اثر ابتلا به سرطان، مالاریا، حوادثرانندگی و حتی درگیری ها بیشتر شده است.
وی افزود: این زنان بین ۱۵ تا ۴۴ ساله هستند.

عادله بنت عبدالله خاطرنشان کرد: خشونتهای خانوادگی، تولید زنان را متوقف کرده و بر نقش آنان در توسعه جامعه تأثیر می گذارد؛ و سرانجام جامعه باید پیامدهای متعدد و منفی آن را متحمل شود.

سایت " المدینه " امروز به نقل از این شاهزاده سعودی نوشت: این برنامه در مرحله بعد تصمیم دارد پرونده‌های دیگری را تحت عنوان " مردان در معرض خشونتهای خانوادگی " و " خشونت ضد زنان و کودکان " در چارچوب فعالیتهای خود قرار داد.

از سوی دیگر " نهی طارق بصراوی " کارشناس زن عربستانی، گفت: خشونتهای خانوادگی سالانه بیش از ۱۰۰ تخت را اشغال کرده؛ و همچنین سالانه ۲۰ هزار مورد مراجعه به بخش فوریتهای پزشکی و ۴۰ هزار مورد مراجعه به پزشکان به دلیل موارد مشابه وجود دارد.

بصراوی افزود: ۶۰ درصد از زنان به دلیل خشونتهای خانوادگی به بیمارستان مراجعه می کنند؛ که این امر بر عملکرد آنها در خانواده و جامعه تأثیر می گذارد.

وی تأکید کرد: بیشترین آمار قربانیا خشونتهای خانوادگی به زنان ۲۰ تا ۳۲ ساله اختصاص دارد؛ و ۸۵ درصد از مردان زندانی شده اعتراف کرده اند که در محیطی سرشار از خشونت بزرگ شده اند.