به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران: جامعه بین الملل از تصمیم اسرائیل در خصوص احداثسه هزار واحد مسکونی دیگر در مناطق اشغالی به خشم آمده است.

آرولد ایمن تحلیلگر سیاسی فرانسه گفت: فرانسه، انگلیس، سوئد و دانمارک به نشان اعتراض به این تصمیم، سفیران اسرائیل را به وزارتخانه های خارجه خود احضار کردند.

وی ادامه داد بنیامین نتانیاهو وعده داده بود در منطقه کرانه باختری هرگز شهرک سازی نکندزیرا موجب می شود کرانه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود اما برخلاف وعده اش اکنون در نظر دارد در این مناطق شهرک سازی کند.

وی ادامه داد نتانیاهو در نظر دارد ناحیه ئی یک به وسعت ده کیلومتر مربع را شهرک سازی کند. این ناحیه در حال حاضر چراگاه بادیه نشینها است اما اگر ساخت و ساز در آن صورت گیرد، اسرائیل شرق قدس را به معالی آدومیم متصل خواهد کرد و این اقدام منجر می شود کرانه باختری به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود. در مذاکرات قبلی اجازه چنین تصمیمی داده نشده بود و به همین علت کشورهای غربی این قدر با این تصمیم مخالفت کرده اند.

وي ادامه داد نتانياهو در وضع دشواري قرار گرفته است. نخست وزير اسرائيل به فرانسه رفته بود تا به اولاند بگويد همه چيز رو به راه است و من تنها نخست وزيري هستم که جنگ نکرده است اما پس ازبازگشت به اسرائيل جنگ او با غزه در ماه نوامبر رخ داد. سپس در بيست و نهم نوامبر در سازمان ملل فلسطين ناظر غير عضو سازمان شد و اين فاجعه اي بزرگ از لحاظ ديپلماتيک براي اسرائيل بود. نهايتا نتانياهو گفت من ديگر چيزي براي از دست دادن ندارم و در دوره انتخاباتي تصميم به شهرک سازي در اين ناحيه گرفته است.