به گزارش افکارنیوز، «نضال نعیسه» از مخالفان داخلی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق، اظهارات برخی مخالفان خارجی سوریه منبی بر نقشه غرب برای حمله نظامی به سوریه را بی اساس و هدف از آن را تهیه خوراک برای برخی شبکه های خبری دانست.

وی افزود: اگر عملا تصمیمی برای دخالت نظامی در سوریه وجود داشته باشد، مخالفان سوری نیستند که از آن سخن خواهند گفت زیرا کسی که در صدد حمله است آن را علنی نخواهد کرد بنابراین چنین اخباری فقط مصرف تبلیغاتی دارد.

این مخالف داخلی سوریه تاکید کرد که گزینه نظامی در سویه شکست خورده است به این معنی که اکنون نوعی کنش و واکنش در سوریه در جریان است که به نظر می رسد سازمان یافته است.

وی در توضیح این مطلب افزود: تعداد زیادی از افراد مسلح وارد سوریه می شوند و ارتش نیز به مقابله با آنان برخاسته و آنان را زمین گیر می کند و پس از آن، بار دیگر تعدادی دیگر از افراد مسلح وارد سوریه می شوند و باز همان وضعیت ادامه می یابد بدون اینکه هیچ یک از طرفین توانسته باشد طرف مقابل را شکست دهد.

فاتح جاموس یکی دیگر از مخالفان داخلی سوریه نیز به خبرنگار فارس در دمشق گفت: احتمال حمله به سوریه بسیار بعید است زیرا در این مورد باید موضع روسیه، چین و ایران به طور جدی درنظر گرفته شود.

وی در مورد درگیری ترکیه و سوریه گفت: احتمال چنین امری ۵۰درصد است که دراین صورت هم باید منتظر ناآرامی های داخلی و پاسخ قوی دمشق باشد.

این مخالف داخلی سوریه در مورد راه حل نظامی سازمان ملل علیه سوریه این راه حلها را نیز محکوم به شکست دانست.